recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DL afspilningsproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDL afspilningsproblemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lucifer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Maj-2004
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: DL afspilningsproblemer
    Sendt: 25-November-2006 kl. 18:15

Hej med jer..

Jeg er ikke klar over om dette er det rigtige forum, men jeg prøver.

Vi har købt Ivan Pedersens nyeste 40 års jubilæums DVD/CD og har problemer med DVD 2 som ikke kan afspilles i vores nye Panasonic DMR-65 HDD optager.

DVD'en kan ikke komme længere end til menuen hvor der går helt kaos i den. DVD'en kan udenvidere afspilles på vores pc og X-box.

DVD'en er ombyttet, dog med samme resultat. Derfor kontaktede jeg pladeselskabet og her sagde de, at de kendte til problemet og at Sony ligeledes havde problemer. DVD skiven er en DL skive og som pladeselskabet fik oplyst fra producenten, så var det ikke alle afspillere der afspille denne type korrekt og det var der ikke noget at gøre ved!!!!!!

Jeg har talt med Bo fra teknisk support hos Panasonic Danmark og han var meget undrende over problemet, da DMR jo er en multiformat afspiller. Han vil meget gerne følge op på problemet, men vil meget gerne se hvor stort problemet er, da det måske kan rettes med en software opdatering.

Jeg prøvede også at afspille dvd'en i en DMR-55 og min nye LiteOn DVD brænder, ligeledes multiformat, men fik samme problem. Det ser altså ud til, at der er afpillere der kan genkende at det er en DL skive og derved ikke kan finde ud af at adskille de to lag fra hinanden.

Uha, en lang smøre, men har nogle af jer oplevet samme problemstilling sådan generelt, eller evt. købt samme Ivan Pedersen DVD/CD og fået samme fejl.

Hilsen Lucifer

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 18:33

Der er ikke noget usædvanligt ved at DVDen er DL, stort set alle DVDer i dag er DL, går du i Blockbuster og lejer en film så er over 90% af filmene på DL skiver. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 22:21

Er det derfor der under afspilning kommer en lille pause, samt en grøn pil nederst i venstre hjøre ved afspilning på sony 710 midt i filmene ?

Redigeret af kallek - 25-November-2006 kl. 22:29
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 22:34

Ja, der er en lille pause ved Layer Break, det andet kender jeg ikke noget til.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 23:08

Hej Lucifer

Det tyder meget på at pladeselskabet har fået lavet en serie skiver der har problemet. Jeg tror ikke på at det er afspillerens problem.

Der må være returret på skiven.

Vi kommer her ud i en gråzone, men personæligt ville jeg rippe skiven og brænde en ny kopi for at se om det hjalp.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Lucifer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Hej Lucifer

Det tyder meget på at pladeselskabet har fået lavet en serie skiver der har problemet. Jeg tror ikke på at det er afspillerens problem.

Der må være returret på skiven.

Vi kommer her ud i en gråzone, men personæligt ville jeg rippe skiven og brænde en ny kopi for at se om det hjalp.

/MichaelS

Hej MichaelS...

Du har givetvis ret, jeg overbevist om, at det ikke er maskinen der fejler noget, da "fejlen" også opstod ved en afpilning på en DMR-55 hos MM-Vision!

Pladeselskabet HAR fået bekræftet af producenten i tyskland, at det ikke er tale om fejl på dvd'en, men at de er bekendt med at der er nogle mærker der kan have problemer med afspilningen. Producenten oplyste i øvrigt, at der er lignende problemer med en DVD med Bruce Springsteen og diverse producenter af DVD afspillere!

Jeg vil følge op på dette problem, jeg har svært ved at acceptere at jeg kan løbe ind i samme problem med andre DVD produkter i fremtiden. Det er ikke sikkert at jeg noget ud af det, men det skal prøves.

Hilsen Lucifer

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja, der er en lille pause ved Layer Break, det andet kender jeg ikke noget til.

Den grønne pil er den samme som ved opstart af en dvd film, så den gør jo nok som den skal

Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu