|
verbatim 2.4 printable dvd+r DL |
Besvar |
Forfatter | |
forzajuve
Guld medlem Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6487 |
Emne: verbatim 2.4 printable dvd+r DL Sendt: 20-November-2009 kl. 10:29 |
Hejsa nogen der ved hvor jeg finder dem her til en billig penge ?
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 20-November-2009 kl. 15:19 |
Skal det være de gamle 2.4x eller kan det være de nye 8x ?
Verbatim 2.4x DVD+R DL kan efterhånden være svære at finde, mens 8x findes masser af steder. Med en gammel recorder eller DVD brænder, så er du måske nødt til at bruge 2.4x, men nyere recordere og brændere er også kompatible med 8x medierne. Verbatim 8x DVD+R DL printbar findes f.eks. her: http://www.burnalot.dk/?page=products&product_id=1937 http://www.it-netsupply.dk/shop/double-layer-51c1.html |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
cccd
Guld medlem Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
Sendt: 23-November-2009 kl. 17:06 |
Hvis ens brænder kan brænde med max 8 speed så kan den vel også brænde på 16 speed dvder !! men den brænder da kun med max 8gange på disse skiver---eller hvad ?? er det noget jeg har misforstået ???
|
|
|
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 24-November-2009 kl. 00:15 |
Generelt fungerer DVD brændere med de DVD medier, som eksisterede på det tidspunkt, som brænderen kom på markedet, idet firmware i brænderen så "ved" hvordan, den skal håndtere mediet. I firmware ligger der en liste over understøttede media codes, og hvis et DVD medie har en media code som ikke genkendes, vil DVD brænderen enten prøve at bruge standard indstillinger for brændingen (f.eks. hvor meget laser power der skal bruges) eller afvise at brænde DVD mediet.
Brug af standard indstillinger giver ikke altid et tilfredsstillende eller brugbart resultat.
Man kan så typisk (men ikke helt firkantet) sige, at et 16x medie kræver en 16x brænder eller senere (18x, 20x, 22x, 24x). Dette gælder dog ikke for laptop/slimline brændere, som ikke findes hurtigere end 8x selvom de er helt nye. Nye laptop/slimline DVD brændere har så firmware understøttelse af 16x DVD+/-R medier, selvom brænderen kun kan brænde med 8x.
I en vis udstrækning er der kommer firmware opdateringer med understøttelse af nyere DVD medier til ældre DVD brændere, så det kan svare sig at kigge efter sådanne opdateringer på producentens hjemmeside.
I dette tilfælde er der så tale om at Verbatim 2.4x DVD+R DL er understøttet af alle DVD brændere, som overhovedet kan brænde DVD+R DL, da dette var det første af denne type medie på markedet. Verbatim 8x DVD+R DL er derimod kommet til senere, så det er ikke alle DVD brændere som kan brænde DVD+R DL, der har firmware understøttelse af disse nyere medier. Redigeret af DrageMester - 24-November-2009 kl. 00:19 |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
cccd
Guld medlem Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
Sendt: 24-November-2009 kl. 14:55 |
Ok--det er netop en laptor/slimline jeg har og jeg brænder netop 16gange skiver på den istedet for de 8gange som der står på min !! så må man jo lige tjekke om der skulle være en opdate til ens brænder ! iI øvrigt brænder jeg altid på verbatim og det går godt hver gang !!
Takker mange gang for info
|
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |