recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple Music og adgang til hele iTunes-bibliotek?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple Music og adgang til hele iTunes-bibliotek?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple Music og adgang til hele iTunes-bibliotek?
    Sendt: 4 timer 9 minutter siden kl. 11:31
Jeg eksperimenterer med at skifte fra Spotify til Apple Music
Har iPhone
Jeg har læst, at jeg kan få adgang til hele mit iTunes-bibliotek i skyen
Der er kun plads til en del af biblioteket på min iPhone
Hele biblioteket er på min PC
Hvordan får jeg adgang til det hele på telefonen?

Lidt senere: Nu ser jeg, at der kun er 5 GB i iCloud
Det er da slet ikke nok
Så skal jeg vel til at betale for ekstra plads?

Redigeret af jake51 - 4 timer 9 minutter siden kl. 11:31
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 6 minutter siden kl. 11:34
Ja! Du har sikkerhedskopiering i iCloud. Kan fravælges og laves på PC, det har jeg gjort. Gider ikke betale mere til multi milliardærerne…
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6671
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 41 minutter siden kl. 11:59
Det du eftersøger er iTunes Match. Jeg bruger det selv, så jeg har adgang til alle rippede cd'er, som ligger i iTunes på min Mac.

Al musikken kan så spilles på alle enheder efter det er matchet med Apples servere. Enkelte numre, som ikke findes hos Apple, bliver uploadet, og tæller ikke med i iCloud pladsen.

Redigeret af Brixen - 3 timer 35 minutter siden kl. 12:05
Venlig hilsen
KB
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 39 minutter siden kl. 12:01
Du skal lave et abonnement på iTunes Match hos Apple. Det koster 249,- pr. år, og går ud på, at Apple matcher al din musik i skyen. 

Det er ikke din musik, som kopieres. De matcher din musik med det som allerede findes i iTunes, og gør det tilgængelig for dig. 

Hvis du har speciel musik, som ikke findes i iTunes, så kopieres lige præcis det musik op i skyen. Men det er ikke dig, der skal ligge lagerplads til det. Det er inklusiv. i dit iTunes Match abonnement. 

Det fungerer godt og er ret smart. På en måde er det et af de billigste musikabonnementer du kan have, hvis du kan nøjes med det :-). 

Jeg kan anbefale det - har brugt det i en del år efterhånden...

Hilsen Kristian
Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2021
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 9 minutter siden kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Kristian3th Kristian3th skrev:

Du skal lave et abonnement på iTunes Match hos Apple. Det koster 249,- pr. år, og går ud på, at Apple matcher al din musik i skyen. 

Det er ikke din musik, som kopieres. De matcher din musik med det som allerede findes i iTunes, og gør det tilgængelig for dig. 

Hvis du har speciel musik, som ikke findes i iTunes, så kopieres lige præcis det musik op i skyen. Men det er ikke dig, der skal ligge lagerplads til det. Det er inklusiv. i dit iTunes Match abonnement. 

Det fungerer godt og er ret smart. På en måde er det et af de billigste musikabonnementer du kan have, hvis du kan nøjes med det :-). 

Jeg kan anbefale det - har brugt det i en del år efterhånden...

Hilsen Kristian

Men iTunes Match kræver vel også et abonnement på Apple Music?

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 55 minutter siden kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Fisher65 Fisher65 skrev:

Nej. Det står også ca. midt på siden at iTunes Match er nok.

Venlig hilsen
KB
Til top
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2021
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 38 minutter siden kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

OK, tester. Nu har jeg “del mit bibliotek på mit lokale netværk” slået til på min Mac, hvilket betyder at jeg kan afspille fra alle andre enheder, så længe jeg er hjemme, uden abonnement. Betyder iTunes Match, at jeg også kan afspille udenfor hjemmet? Har rigtigt mange rippede CD’ er i mit lokale bibliotek,
Mvh

Redigeret af Fisher65 - 1 time 19 minutter siden kl. 14:21
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 41 minutter siden kl. 14:59

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

OK, tester. Nu har jeg “del mit bibliotek på mit lokale netværk” slået til på min Mac, hvilket betyder at jeg kan afspille fra alle andre enheder, så længe jeg er hjemme, uden abonnement. Betyder iTunes Match, at jeg også kan afspille udenfor hjemmet? Har rigtigt mange rippede CD’ er i mit lokale bibliotek,
Mvh

Ja, du kan spille hele dit lokale bibliotek, også ude. 
Hvis du har fået rippet i for dårlig kvalitet, kan sangene endda blive matchet med noget i bedre kvalitet.

Jeg har læst et sted, at musikerne får lidt betaling for sange, der spilles i Match funktionen, men nu kan jeg ikke finde det.
Venlig hilsen
KB
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 35 minutter siden kl. 15:05
Bemærk, at abonnerer man på Apple Music, er iTunes Match funktionen inkluderet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu