|
Aqara -hub rækkevidde på deres komponenter? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
sqnk
Bruger Oprettet: 05-Februar-2015 Status: Offline Point: 112 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Klavil,
Jeg har sådan en bandit liggende som jeg ikke bruger længere. Xiaomi Mijia Multi-funktion gateway V2 Du kan køber den for 100 spir :) Jeg havde den siddende i min garage og så havde jeg en temp sensor på ude i drivhuset, ca 10 meter væk, gennem 1 enkel ydervæg. Ideen var den skulle tænde for en ventilator når det blev for varmt, da de automatisk åbne/lukke vinduer ikke gjorde helt nok. Det endte dog med at jeg gik væk fra det og købte en ventilator med sol panel :D Men den viste fint temperaturen i drivhuset. Redigeret af sqnk - 15-Juli-2020 kl. 19:20 |
||
klavil
Bruger Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
tror ikke den fungerer med apple homekit
|
||
torbenan
Bruger Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg havde tidligere 2 Aqara Hub, der havde problemer med at dække hele huset samt en Ikea Hub. De tre Hubs er skiftet du med en Conbee 2 Stick, der etablere et fælles Zigbee netværk for alle enheder. Aqara enhederne kan bruge Ikea pærer til at sende signalet videre. Om Conbee virker med Homekit ved jeg ikke, men det kan du undersøge
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det gør den, og langt at fortrække frem for alle mulige hubs som ligger i et stort rod og ikke til at finde rundt i. Køb en rpi og en conbee så er alt samlet ;)
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9401 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bruger i HomeKit med jeres conbee ?
|
||
wuffer28
Bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg bruger zigate på rpi4 med domoticz.
Fordelen er også at man slipper for at alt info bliver sendt til kina
|
||
klavil
Funktioner
Tak(0)
|
|
har du så bare en conbee 2 usb nøgle sidende et eller andet sted?
Hvordan fungerer den og hvad med at koble dine smartting til og programmere dem?
|
||
klavil
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvad er en RPI? Nogen steder man kan læse lidt om hvordan de andre enheder fungere med tilkobling samt programmering
|
||
torbenan
Bruger Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Conbee 2 er en USB stick. Min sidder i Intel Nuc, men har tidligere brugt en Raspberry Pi. Jeg bruger Home Assistant SW, der er et alternativ til Home Kit.
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |