|
Erfaring med el-cykel konverterings-kits? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som jeg forstod det på dem, skulle man bare lade være med at træde rundt når man skifter gear. Hvilket jeg altid har lært man alligevel skal med indvendige?
|
|||
nexium
Bruger Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Danielwj Tak for de gode links. Har du evt et link til et foprum hvor jeg kan læse lidt mere om det? Jeg er kommet frem til, at jeg nok alligevel skal skifte mit baghjul og gearsystem på min ladcykel, hvorfor jeg formentlig lige så godt kan købe et baghjul med indbygget motor, fremfor et setup med nyt baghjul (uden motor) og en krankmotor.
|
|||
nexium
Bruger Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
I forhold til Bafang krankmotoren med pedalsensor: Krankmotoren med pedalsensor slår formentligt ikke fra med det samme når man holder 'pedal'-pause, og man kan derfor risikerer at skulle 'vente' op til 1 sekund (?) inden motoren slår fra og man kan skifte gear. Det vil nok give en noget hakkende cykeloplevelse. (Det er i øvrigt det rene gætværk fra min side). I forhold til den anden motor med momentsensor, som også virker med fodbremse, (Tongsheng / Velectro motoren) vil det formentligt godt kunne lade sig gøre at køre med indvendige gear - så det er sådan en jeg foreløbigt satser på. (se evt sammenligning af motorerne her: https://ebikechoices.com/tsdz2-vs-bbs02/ ) Tak for hjælpen alle sammen.
Redigeret af nexium - 28-Maj-2020 kl. 23:26 |
|||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10472 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er det noget der er specifikt for elcykler? Jeg har nemlig de seneste godt 6 år kørt på en citybike med 7 indvendige Shimano gear. Jeg har næsten udelukkende kun skiftet gear mens jeg trådte. Det er gået, og går stadig, helt problemfrit efter mere end 20.000 km. Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |