Jeg har en rigtig god Marantz-forstærker som ca. er 3 år gammel, og så har jeg et par spritnye B&W CM5 som jeg er super glade for. Når jeg skal spille musik, tænder jeg min Mac Book Pro og vælger de sange jeg vil høre, og streamer via min Airport Expres (Trådløs router), som er sat til min forstærker via minijack. Det fungerer fint, og lydkvaliteten er fin nok til mig/os.
Når jeg skal høre FM radio, indstiller jeg min forstærker til det. Det tager ikke så lang tid, men forstærkeren er placeret i et meget lavt TV-møbel, og det er lidt uhandy.
Jeg investerede i en Logitech Harmony remote, så jeg kunne starte radio ved 1 tryk osv, men jeg synes den er uhandy at programmere, og uhandy at aflæse på displayet, og den løber alt for hurtigt tør for strøm.
Derfor har jeg overvejet et par muligheder.
1. Sonos. Kender intet til systemet, men det er jo lidt dyrt synes jeg.
2. En ny remote, der kan hænge på væggen, og starte FM radio ved et enkelt tryk. Men hvilken ved jeg ikke.
Jeg har stadid det 'problem' at alle mine sange ligger på min laptop, så vi er afhængige af at den er tændt og streamer, og det er tit jeg har den med på arbejde, derfor kan min kæreste kun høre radio når jeg ikke er hjemme. CD-afspiller gider jeg ikke, det skal samlet et sted det hele.
Nogle idéer?
|