anoz skrev:
Kandersen - jeg kan ikke se, at du har reageret på mbw's kommentar om, at den fejl du nu har gravet frem egentlig er blevet rettet (det havde du fået med, hvis du havde læst hele artiklen, som du jo rent faktisk bad mbw om). Måske er din kommentar slettet af mod? |
Ved ikke om den er slettet af moderator. Men jeg var allerede inden jeg sendte linket klar over, at Google havde fokus på fejlen, og de havde løst det i Android 2.3. Den løsning kan dog af een eller anden årsag ikke komme ud til de virkelig mange som bruger ældre version end 2.3, hvorfor Google var nødt til at finde en server side løsning, så den kom til at virke for alle. Og det er sådan set det som de endte med. Ja Google løste det, præcis som forventet.
anoz skrev:
Men indtil videre har du ikke fået andet end svar på, at der rent faktisk BLIVER reageret på det... eller hvad? |
Jeg har fået mange oplysninger i den her debat. Hvem eller hvad der så end er kommet med de oplysninger og hvad forudsætningen er for det, det kan jeg kun gisne om. Men meget af debatten har taget udgangspunkt i, at det er blevet afvist at der er fejl eller har været fejl i OS. Og når der har været fejl, har det været løst af Google.
Samtidig er det nok værd at bemærke, at det her handler i den grad ikke så meget om Android og Google, men derimod som jeg vist har skrevet en million gange efterhånden, at der går meget lang tid fra Google retter, til forbrugerne har rettelserne, fordi proceduren er, at det skal via producenterne. Den del af produceduren er kritisk for forbrugerne. Og den er helt igennem uacceptabelt, hvis det viser sig, at rettelserne aldrig når ud til forbrugerne, fordi producenten har opgivet produktet de sidder med. Det burde Google også have en interesse i/indflydelse på.
anoz skrev:
men på et eller andet tidspunkt er det vel heller ikke googles ansvar at folk har gammelt hardware? |
Hvornår Google stopper support på ældre version af OS er altid et godt spørgsmål. Microsoft er jo ikke anderledes med WinXP, der dog mere end 10 år efter lanceringen stadigvæk modtager sikkerheds patches.
Jeg kan ikke give dig et ordentligt svar på det her. Det afhænger jo af mange ting. Men een ting er sikkert, en mobiltelefon med et hullet og ikke længere supporteret OS, den er meget lidt værd. Så jo hurtigere supporten forsvinder, desto større tab for forbrugeren.
Om det bare skal være sådan, eller det allerede er det, det ved jeg ikke. Personligt synes jeg det er iorden efter en rimelig tid. Og så kan/vil jeg ikke længere ind i, hvornår denne rimelig tid er.