Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bhoejte
Ny bruger
Oprettet: 16-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
|
Emne: Støjdæmpning af Infocus X10 Sendt: 18-Maj-2009 kl. 18:08 |
Jeg har nu gennem et stykke tid nydt den X10 projektor jeg har købt, og har fået en del timers underholdning og glæde ud af den. Jeg synes dog den begynder at gå mig lidt på støjnerverne... Det er ikke noget man lægger specielt mærke til når der er godt med action, men der spilles jo også lidt mere stille passager en gang imellem.
Er der nogen der ved hvor man kan finde noget lig en hush-box her i landet, eller eventuelt henvise til nogen der har nogle andre løsninger. Jeg synes ikke lige jeg har lyst til at gå ud og udskifte projektoren lige nu, da jeg egentlig er ganske godt tilfreds med både billede og lysstyrke. Jeg kunne bare godt tænke mig et lidt lavere støjniveau.
|
Mvh. Bjørn
Panasonic 42PZ85E, Infocus X10
Panasonic BD55, Oppo 983H, Pio DV-757Ai, Sony HDD
NAD 775
Focal Chorus 836v, 807v, CC800v, KEF B20
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Callie
Guld medlem
Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 18:36 |
Larmer den også i eco mode?
|
bhoejte
Ny bruger
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 18:56 |
Callie skrev:
Larmer den også i eco mode? |
Infocus kører som standard i eco mode. Hvis der skrues op på high power, får blæseren lige en tand ekstra.
|
Callie
Guld medlem
Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 19:23 |
En løsning kunne være at lave en hylde med sider og bund, for på den måde at dirigere lyden fra blæser frem af. Dette er betinget af, at du sidder under eller bag projektoren, for at det skal være en brugbar løsning.
|
bhoejte
Ny bruger
|
Sendt: 18-Maj-2009 kl. 20:44 |
Eet billede er som tusinde ord. Jeg håber følgende lille et af slagsen kan vise hvor siddeplads og projector er placeret i forhold til hinanden (jeg undskylder for rodet og ledninger).
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 22-Maj-2009 kl. 21:36 |
Hej
Det du vil er at "sprede" lyden ud, så den ikke virker så voldsom rent dB mæssigt. Det gør du ved at bygge en kasse med en slags diffusor på udgangen - jeg ville nok sætte et 10 cm langt let perforeret rør på. Hvis du bygger en kasse til din pj, vil løsningen ikke kunne ses.
Det afhænger dog af om lyden "slipper" igennem kabinettet..
Det kan også gøres ved at skifte blæseren ud med en anden, men det er langt fra at anbefale den gennemsnitlige forbruger at gøre.
Redigeret af Anima - 22-Maj-2009 kl. 21:38
|