recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Infocus X 9 begrænset zoom
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInfocus X 9 begrænset zoom

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
quadrago Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 14:10
Nu er det logistiske på plads, mangler egentlig kun at finde ud af hvilket loftbeslag jeg skal købe. Hvis en anden har udregningen klar med højde i forhold til offset ratio eller et hurtigt link, må de meget gerne indskyde det.
Til top
quadrago Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 19:47
Så fandt jeg endelig meningen i at opgive offset i % og har udregnet projektorens højde. Medmindre jeg er interesseret i et teleskop ned igennem stuen, bliver det nok et vægophæng. Nogle anbefalinger til et billigt og kompakt af slagsen?
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 09:00

Hejsa,

Har ikke lige et forslag til vægbeslag men synes lige jeg ville give mine erfaringer videre mht et billigt lærred hvis det har interesse. Jeg har efter meget søgen fundet et billigt lærred og så er det tilmed med motor. Jeg har købt det her

http://www.allcam.biz/catalog/product_info.php?cPath=75& products_id=529

Jeg ville gentlig have haft et 106" men måtte nøjes med 92" da UPS ikke vil tage en pakke på over 250cm. Min bestilling på 92" gik iøvrigt heller ikke igennem første gang da firmaet ikke som standard bruger UPS så jeg måtte lige ringe til dem og forespørge på UPS.  De virker utrolig flinke og lærredet røg afsted samme dag. Jeg modtager ifølge tracking nummeret mit lærred i morgen, så det er 4 dage til fragt.

1200kr inc fragt for et motorised 92" lærred. Det er dælme billigt synes jeg :) Så ved jeg godt at entoutiasterne sikkert aldrig vil blive tilfreds med et sådan lærred men jeg er sgu allerede imponeret over hvor flot et billde min X9 kan levere på en savsmuldstapet væg, så det kan kun blive bedre :)

mvh

Jacob

Redigeret af mylle - 01-Februar-2009 kl. 09:01
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 12:55
Mange projektorer er lavet så de passer med ovenkanten på lærred og skyder ned på resten af lærredet.

Så hvis dit lærred starter tæt på dit loft og din projektor sidder tæt på dit loft, så vil billedet ikke have trapez.

Hvis du har et 120 cm højt lærred og skal hænge 50 cm over jorden, så skal din stang sikkert være 93 cm lang for at dit billede bliver uden trapez.

Man skal undgå at indstille trapez i projektoren, medmindre det er en optisk løsning som på de dyrere projektorer. Dog er her stadig mulighed for akromatisk linsefejl fordi der er forskel i afstanden fra linse til lærred i top og bund.
Grunden til at man skal undgå at korrigere for trapez i billige projektore er fordi det gøres digitalt og det ødelægger 1:1 pixelmapping.
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Februar-2008
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af quadrago quadrago skrev:

Et billede siger mere end tusind af mine ord. Det er de hårdkogte mål som de ser ud. Havde forestillet mig lærredet gå ned foran mit tv og være ca. 50-52cm over gulvet. Projektoren må gerne komme så langt tilbage som muligt og gerne så højt op som muligt, men selvfølgelig skulle vi gerne ramme en passende lærredstørrelse. Ved denne afstand er 92" eller 100" passende? Måske endda for meget?

Godowsky: Du har et rullegardin som lærred? Hvordan fungerer det i forbindelse med at skulle ud over dit tv? Lavet en klods på væggen det ruller ned fra eller ikke så højt til loftet?

Jeg har hængt mit rullegardin i loftet ca. 18 cm fra væggen, - der er så ret højt til loftet så jeg har hængt gardinet i nogle snore for at få billedet længere ned, - en glimrende amatør løsning.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu