recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Total løsning  i nyt hus inkl hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTotal løsning i nyt hus inkl hjemmebio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kaae Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Total løsning i nyt hus inkl hjemmebio
    Sendt: 01-Februar-2009 kl. 17:55

Jeg har så mange problemmer med at finde den rigtige løsning derhjemme.

Og det er nu der skal handles da alt skal ifræsses ind, Jeg har et rum på 3*3 meter jeg vil lave biograf i. til det ville jeg købe Bose V 30, samt en projektor fra pioneer KRF-9000 Lærred har jeg ikke set på mht. str. og kvalitet.

Der hvor problemmet kommer, er at jeg kunne godt tænke mig en løsning hvor jeg kan stille ps3, 2 stk. selectore som alle 3 bruger HDMI i et skab i bryggerset sammen med forstærer så jeg kan bruge det i alle rummene. der kommer i alt 5 skærme i huset mit ønske er så jeg kan bruge 1 hdmi kabel til hver skærm og finde en boks der kan fordele signalet, så man kan se tv på den ene skærm og dvd på den anden

Derudover mangler jeg en løsning på et god løsning til lagring af musik evt imerge.

Jeg er åben for alle forslag jeg ville selvfølgelig gerne anvende de ting jeg har i forvejen som er.

Primare Surround forstærker, Piega høtalere (dem ville jeg ikke bruge til biograf),

Ps3  

Redigeret af Kaae - 01-Februar-2009 kl. 19:56
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:13

drop pioneeren, vælg jvc hd750 som er bedre og billigere. Den har nemlig nyere panel iforhold til pioneeren.

til lærredet skal du investere i et stewart studiotek 1.3, som pt er noget af det bedste på markedet. det bliver ikke det største lærred hvis dit rum er så lille, desværre.

Til top
Kaae Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:54
[QUOTE=Sigida] o

Redigeret af Kaae - 02-Februar-2009 kl. 20:03
Til top
Kaae Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 19:54
Mange tak
Til top
Kaae Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Kaae Kaae skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

d

Redigeret af Kaae - 02-Februar-2009 kl. 20:04
Til top
Kaae Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 20:03

Den du anbefaler koster 46.000, og den jeg skrev om koster 30.000 vil du stadig mene at jeg skal købe JVC.

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 20:09
Ville nok også vælge JVC HD350, tro ikke at man få så meget beder bildekvalitet ved at vælge en HD750, en anden mulighed er at vælge Sim2´s D60 som nok er beder en både HD350 og HD750 

Redigeret af Startrek - 02-Februar-2009 kl. 20:11
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 20:28
Jeg ville tage kontakt til Otto fra AV-Precision. Han
har kæmpe erfaring indenfor denne slags løsninger. Ved
ikke om han yder rådgivning uden betaling, men det
skader jo ikke lige at skrive en mail eller foretage et
opkald.

http://av-precision.dk/ eller brugeren AV-precision
herinde på Recordere.dk
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 21:00
Hmm er pioneeren ikke dyrere sidst jeg så kostede den nemlig 70.000kr. Hvis krf-9000 kun koster 30.000 så er den bedre end hd350, Jo hd750 har bedre farvegengivelse,bedre dybde og bedre sortniveau.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 21:00
startrek d60 tror jeg ikke går når rummet er så lille, den har ikke samme zoom mulighed.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2009 kl. 23:31
Det kan der god værre noget om, men hvis det er mulig ville jeg nok se denne SimS´s overfor JVC (mene at den måler mere korrekt i forhold til JVC).
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Kaae Kaae skrev:

Jeg har så mange problemmer med at finde den rigtige løsning derhjemme.

Og det er nu der skal handles da alt skal ifræsses ind, Jeg har et rum på 3*3 meter jeg vil lave biograf i. til det ville jeg købe Bose V 30, samt en projektor fra pioneer KRF-9000 Lærred har jeg ikke set på mht. str. og kvalitet. Pioneers projektor en en ombygget JVC HD1'er som er blevet erstattet af JVC HD350. Sony laver også noget fornuftigt her i den billigere ende, VPL-HW10. Det skal nævnes at du kigger i den høje klasse og der ikke er en verden til forskel imellem diverse endheder i denne klasse ved mindre du går på tværs af teknologierne som DLP hvor de får mere lysstærk og dyb skarphed i projektoren og LCD som allround og er nemmere med indstilling samt har større billede mulighed (zoom).

Der hvor problemmet kommer, er at jeg kunne godt tænke mig en løsning hvor jeg kan stille ps3, 2 stk. selectore som alle 3 bruger HDMI i et skab i bryggerset sammen med forstærer så jeg kan bruge det i alle rummene. der kommer i alt 5 skærme i huset mit ønske er så jeg kan bruge 1 hdmi kabel til hver skærm og finde en boks der kan fordele signalet, så man kan se tv på den ene skærm og dvd på den anden Du skal være opmærksom på at du skal betjene tv boksene og de andre endheder direkte og sådan pr tv. Du skal nok have noget programbar fjerb. som køre frekvens istedet for inferrød. (ikke billige fjerbetjeninger) så du kan lære alle tingene ind her og have dem rundt omkring. Men tv boksene vil du have samme billede/kanal på alle tv'erne hvis i vil se tv på samtlige tv'er. Ellers skal der en boks foran hver tv. Nyere tv'er har digital tunere indbygget og derved kan du have indsat kort heri istedet for boks (DVB-T & DVB-C)

Derudover mangler jeg en løsning på et god løsning til lagring af musik evt imerge. NAS harddisk med Sonos kan anbefaldes, det er trådløs endheder i forskellige rum med indbygget forstærker hvor du henter musik fra harddisk/computer/internet. Endhederne behøves ikke være synlig. Kongen af trådløs musik i huset PT. Logitech tilbyder en halv løsning uden indbygget forstærker eller netværk.

Jeg er åben for alle forslag jeg ville selvfølgelig gerne anvende de ting jeg har i forvejen som er. Du har mange svære krav og du skal forvente det er en længere omgang du er kommet ind i her og det kræver man sidder dig ind i tingene.

Primare Surround forstærker, Piega høtalere (dem ville jeg ikke bruge til biograf),

Ps3  

Men tag en snak med de forskellige special forretninger omkring og hør deres ide'er (Hi-Fi Klubben, AV-Precision, AV-Connection, Tape- Connection mf.)

Redigeret af Mr. Anderson - 04-Februar-2009 kl. 17:48
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu