recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan engelske LG køre på 220 volt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKan engelske LG køre på 220 volt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Kan engelske LG køre på 220 volt?
    Sendt: 15-November-2009 kl. 11:08
Jeg kunne rigtig godt tænke mig et 60" LG PS8000 tv men er i en situation hvor jeg rigtig gerne vil håndtere mine penge bedst mulig.

Jeg har fundet fjernsynet på en engelsk webshop til omregnet ca. 13.000 kr. , hvor det ser ud til at prisniveauet i DK ligger på 16-18.000 kr.

Men: kan jeg bruge det engelske tv på 220 volt? De fleste ting i dag skifter jo selv over på den tilstedeværende spænding på el-nettet, men jeg vil gerne være sikker inden jeg bestiller :)
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 11:27
Først og fremmest skal du nok overveje, om du kan leve med de forringelser, som muligvis kan opstå ved at købe i England. Sikkert ingen dansk menu eller manual. De indbyggede tunere virker nok ikke optimalt. Ingen dansk producent eller pixel-garanti. LG Nordic har 2 års producent-garanti, hvor en tekniker besøger dig, hvis Tv'et ikke virker, samtidig med gratis reparation hjemme i stuen, eller på værkstedet. Pixel-garanti betyder, at hvis der bare er en enkelt Pixel-fejl, bliver Tv'et ombyttet. Hvis tv'et på anden vis ikke skulle virke, jamen hvordan håndterer forhandleren så reklamationen?

Bare til en orientering, så benytter vi ikke 220 men 230 Volt herhjemme. Desuden bliver det jo nok leveret med et andet stik, men du kan selvfølgelig altid købe et herhjemme. Hvis stikket er fastmonteret på skærmen, skal der en adapter til, som heller ikke koster alverdens. Med hensyn til dit oprindelige spørgsmål, så er jeg ret sikker på, at spændingen automatisk skifter til den pågældende strømstyrke.

Redigeret af vasif - 15-November-2009 kl. 13:15
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 11:35
Tak for svaret som du helt sikkert har givet i bedste mening :)

Men.....Nu synes jeg desværre du har mange "hvis", "sikkert", "mulige", "nok ikke" og lign. vendinger i dit indlæg - det gør dit indlæg vældig svært at bruge, for du skriver ikke rigtig noget konkret. Det virker lidt som et "skræmmeindlæg" me delen omkring at det i DK vil være dækket af LG Nordics garanti er konkret og interessant.

Den del er dog også vældig interessant og jeg kendte ikke til denne garanti. Et fjernsyn af den størrelse er jo bedst at få en tekniker ud til, frem for at fragte det fem og tilbage.

Jeg har set at flere danske webshops har LG'en, men kan man være SIKKER på at et LG tv købt eks. hos Redcoon, Komplett eller Cinemagic eks. er dækket af denne LG Nordic garanti?
Mvh Kenneth WedMore Lund

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 11:43

Et TV købt i UK, har lille chance for at virke i DK, På den Analoge side har det kun PAL I, og på den Digitale kun MPEG2, så det er egentligt kun anvendeligt som Monitor for diverse tilsluttede enheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 12:07
Du har et eller andet sted ret, men problemet er bare, at man i disse tilfælde ikke kan vide sig sikker, eller fortælle noget konkret, medmindre man har konkret erfaring, hvilket jeg så desværre ikke har. Det ville kræve, at jeg havde købt det samme Tv eller lignende, og hos samme forhandler, eller en anden forhandler i England, omend der stadigvæk kan være forskel. Det er jo lidt ligesom debatten med parallelimporterede Tv, hvor tunerne virker hos nogle, men ikke hos andre, og sådan er der så meget idag, så derfor kan man altså ikke fastslå noget som 100% sikkert. Nu er det de færreste som køber Tv fra England, og derfor vil det også være de færreste, hvis overhovedet nogen, som kan give dig et konkret svar, og derfor må du nøjes med det her.

Lad os bare konkludere, at du skal være mere end heldig hvis Tv'et er med dansk menu og manual, omend sidstenævnte kan downloades via LG'S hjemmeside. Mange producenter tilpasser deres Tv efter region eller land, og i England benytter man f.eks. et andet digitalt system, hvilket betyder, at der højst sandsynligt vil være komplikationer forbundet med de indbyggede tunere, blandt andet det forskelligartet lydkomprimeringssystem. Hvis du gør brug af en ekstern boks, er du dog ude over det problem.

Igen, Tv hos Redcoon eller Cinemagic er usikre kort. Redcoon er jo tydeligvis parallelimport, og derfor ikke dækket af LG Nordic. Cinemagic parallelimporterer oftest deres produkter, og typisk fra Tyskland men jeg kan ikke tillade mig at skære forhandleren over med ét kam, så derfor er det bedste nok at spørge dem, og håbe på, at de er reelle nok til at give dig et korrekt svar. Det samme med komplett, omend jeg næsten er sikker på, at det er købt fra en nordisk producent.

Redigeret af vasif - 15-November-2009 kl. 12:09
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 12:32
Tak for det uddybende svar - det er da noget af en "jungle" Confused

Så er spørgsmålet jo bare: hvordan finder jeg så et 60ps8000 der med sikkerhed er tilpasset DK og har LG Nordic rep. på stedet?
Mvh Kenneth WedMore Lund

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 12:36

Det gøres ved at købe hos en dansk forhandler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 12:40
Ja, det er jeg klar over :)

Min pointe er: når flere danske webshops (iflg. ovenstående) kan levere et ikke-dansk TV med en ikke-dansk dækning fra LG, så er det jo svært at gennemskue.
Mvh Kenneth WedMore Lund

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 12:43
Nu er både Cinemagic og Komplett jo egentlig danske forhandlere, selvom Komplett er ejet af nordmænd, men stadigvæk kan man ikke vide sig 100% sikker, om de nu også sælger nordiske modeller:(

Ellers er der Danskitlager.dk, som ihvertfald tydeliggør, at deres model er dansk.

Men ellers kræver det jo nok lidt søgen på de forskellige forhandlere, og en mail til der hvor du overvejer at købe Tv'et, hvis det ikke er tydeliggjort.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Ellers er der Danskitlager.dk, som ihvertfald tydeliggør, at deres model er dansk.

Ja, hvis man ser http://danskitlager.dk/shop/lg-60ps8000-917p.html ser det meget dansk ud :) Men kan man så stadig være sikker på at det er omfattet af LGs "on the spot" rep?
Mvh Kenneth WedMore Lund

Til top
Jacob P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 12:46

Spændningen er intet problem efter som de også bruger 230v i englandWink

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 12:48
Jep, så længe det er en nordisk model, så er den omfattet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu