recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma i en stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma i en stue

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
matthaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma i en stue
    Sendt: 04-Januar-2010 kl. 20:30
Læste i et forum at det var et problem med plasma i en stue hvos lyset kom ind, kan det passe? Er der noget ved plasma der gør det mindre velegnet end f.eks. LCD at stå i rum hvor der kommer lys ind?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 20:38
Hvis der kommer kraftigt lys ind på en plasma skærm, så reflekterer skærmen en mørkegrå farve, hvorimod en LCD er sort.
Men det som de fleste nok tænker på omkring plasma og lyse omgivelser er genskin. En plasma har en blank skærm hvor de fleste LCD har en mat skærm. Der findes dog også LCD skærme med blanke overflader og disse vil opfører sig på samme måde som en plasma mht. reflektioner.

En LCD kan ofte give et lidt kraftigere lys og klarer sig generalt bedre i lyse omgivelser. Til gengæld har de fleste LCD problemer med at vise de næsten sorte farver og nogle kan ikke vise helt sort i et mørkt lokale.

Jeg har selv et plasma i en ret lys stue og ser tv om dagen - det er kun noget som jeg er chikaneret af om sommeren midt på dagen.
Men folk er jo forskellige...

Redigeret af Cyberguyen - 04-Januar-2010 kl. 20:44
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 20:51
Har samme holdning som Cyberguyer

Men meget kraftig lys i en stue er faktisk uegnet til at se tv eller film i. uanset teknologi.
Til top
matthaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2009
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2010 kl. 21:07
ok tak for det
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 15:57
Jeg så det demonstreret på et tidspunkt af Otto fra Avprecision og må tilstå jeg faktisk foretræk plasma. Det var ganske vist kraftigere genskin på plasma fra den lampe der blev brugt som lyskilde, men på lcd var et område mindst dobbelt så stort meget svært at se. Så det er enten et lille område med kraftigt genskin eller et stort område med kraftigt udvasket billede.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu