|
Spørgsmål til ASUS AiMesh |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har et par spil servere til ungerne minecraft mm, noget tv server, streamer det meste tv, home assistant server, diverse smart thing der går på wifi mm. Så jeg har til tider et rimeligt træk på min AC86U, når ungerne gamer med deres venner på vores servere, fruen ser tv, svirgermor streamer lidt nede i sommerhuset og sådan. Tænker det måske var lidt mere end dig, men jeg kan jo tage fejl :) |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Du kan da altid prøve at skifte routerne. Så dyre er de jo heller ikke…….. Igen, fremprovoker situationen og hav 4 stk 20 meter kabel klar, for at se om det hjælper (hvilket jeg tror at det gør). Klaus
|
||
Kimosabe
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 345 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er nok rigtigt, det lyder ihvertfald umiddelbart af en smule mere end herhjemme. Var bare nysgerrig hvordan du konkluderede det Men tak for dine input, jeg må hjem og lege lidt med det igen, og som Klaus skriver, så måske finde det gamle kabel frem og prøve mig med kablet forbindelse mellem noder når det driller. Redigeret af Kimosabe - 16-August-2022 kl. 14:27 |
||
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
||
Kimosabe
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg prøver dit forslag. Gider ikke smide så mange penge afsted for at være i samme situation bagefter
|
||
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
||
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Ja eller træk et kabel til gamer pc'erne fra hoved routeren og prøv det i en uges tid og se om problemerne forsvinder.
Er med på at WAF'en er lav med kabler over det hele :)
|
||
Jonas_R
Funktioner
Tak(0)
|
|
I øvrigt er dine ASUS routeren opdateret til seneste firmware?
Eller hvilken udgave kører du af firmwaren?
|
||
Kimosabe
Funktioner
Tak(0)
|
|
Yes, opdaterer løbende firmware for at sikre mig de er up-to-date. App siger de alle er helt opdaterede, så det burde ikke være et problem.
|
||
|
||
Kimosabe
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nå, lige som en opfølgning hvis andre sidder med samme spørgsmål i fremtiden. Jeg fik muligheden for at købe en brugt GT-AX11000 til en god pris. Satte den op som main router i mit mesh, og har fjernet min rt-ac68u helt, så mit MESH nu består af en GT-AX11000, og to stk. rt-ac86u. Jeg har ikke siden haft skyggen af lag eller netværksproblemer.
Det er sikkert overkill, men det virkede for mig, og jeg er meget tilfreds med beslutningen, omend jeg nok havde opnået det samme med kabling af mine vigtigste enheder samt mesh noderne. Tak for alle jeres inputs.
|
||
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |