|
Mesh system løsningen? |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | ||
Stroyer
Bruger Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Haha :-) Nej - USB-sticks er generelt alt for upålidelige og lagre ikke noget på sådanne med mindre jeg ikke har et problem med at miste dem. Jeg har mine/vores data liggende på mine servere som for det første står på 2 forskellige lokationer og replikere data 4 gange i døgnet - udover dét ligger der snapshots af dataene så jeg i tilfælde af at der sker noget har mulighed for at genskabe alle dataene 4 måneder tilbage. Det er muligt at jeg ser spøgelser, men i mit virke, ser jeg desværre ting som jeg ikke ønsker at blive udsat for. Ja - der er ingen tvivl om at mit setup er noget mere "beefy" end "normale" menneskers og jeg er totalt miljøskadet - det er der ingen tvivl om. MEN! Jeg har faktisk ofte næsten ondt af dem som ikke forstår teknologien og tror at de er sikre, har backup af deres data osv. og når så det går galt mister man alle ens billeder, dokumenter mv. Jeg har dog alligevel gjort tingene så "simple" alligevel, at både konen og ungerne uden problemer kan navigere i setuppet, selvom det "inde bagved" er relativt komplekst. Jeg har faktisk forsøgt at begrænse mig, og kunne have lavet tingene meget vildere. Vi får fx. ingen reklamer på netværket. Alle trackers osv. bliver sorteret fra allerede inden de når ind på netværket. Dvs. ingen reklamer på mobilerne, tv-boksene, pc'erne osv. De forskellige enheders tilslutninger ligger, alt efter type, på forskellige netværk hvor jeg bestemmer hvad der har adgang til hvad både internt og ekstern. Nogle enheder har adgang til lokalnetværket andre kun internettet fx. Men det er så en helt anden snak .-)
|
||
MortenP
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, altså det lyder lækkert i mine ører :).. jeg kan såmænd godt lide at nørde lidt med tingene, og det her er der jo bare totalt styr på.
I øvrigt tak fordi du kunne se joken med USB sticket.. Brian blev åbenbart lidt krænket på dine vegne.. (jeg har faktisk et familiemedlem som var mangeårig IT mand, som gik rundt med en USB stick med sølvpapir rundt om. Det kunne jeg godt grine lidt af. jeg ved ikke lige hvordan han havde forestillet sig at data kunne trækkes trådløst derfra
|
||
Stroyer
Bruger Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Njah - det er noget som er blevet bygget over en del tid - vi snakker år. Det er jo ikke noget man bare lige gør. Altså - Jeg er Jyde med stort J! så der skal altså mere til at få mig ud af fatning ;-) Synes faktisk at tonen er helt fornuftig. Man skal altså også kunne tåle hvis nogen prikker lidt, og især hvis man stikker snuden lidt frem. Det med sølvpapir rundt om usbstick er godt nok også liiige i overkanten. Med den på burde man slet ikke bruge usbsticks. Jeg er såmænd ikke bange for at blive hacked, jeg er mere bange for at nogle andre i husstanden kommer til at trykke på et eller andet forkert link som kan sætte en kryptering af data igang. Det kan altså ske for selv den bedste og det er bare en træls situation at stå i. Ydermere forsøger jeg at få fjernet så mange reklamer fra mine unger som overhovedet muligt, og for mit eget vedkommende fordi jeg synes de er trælse. Vi har fx. heller ikke Flow-TV. VI klippede kablet for +15år siden og har kørt med streaming lige siden. Det fungere ret godt, og man skal tage en beslutning om hvad man gerne vil se, i stedet for bare at sætte sig ned og komme til at se fx. Paradise eller sådan pis fordi det lige kørte. Det skal ingen her i husstanden udsættes for.
|
||
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når en ”IT stenaldermand”
som mig ofte anbefaler/vælger kablede AP’er er det fordi jeg i første omgang søger
at minimere udsving i kvalitet og ustabilitet fordi det giver sure kunder/brugere.
Der er simpelthen for mange faktorer uden for ens kontrol der kan ændre sig hele
siden. Man har heller ikke nødvendigvis den luksus at man bare lige kan lave
det om, så man vælger det som man ved virker. Kabling er mere stabilt og
påvirkes ikke så nemt af et skiftende IT landskab (som f.eks. når naboen tænder
sit nyeste skrammel wifi og vælger at støje på samtlige kanaler). Det handler også
om naboerne. I tæt befolkede områder er der virkeligt mange wifi netværk og de
påvirker hinanden negativt. Der kan være kamp om både kanalerne og båndbredden
som mange steder er en sparsom ressource. Et mesh netværk bruger i nogle
tilfælde ekstra kanaler til backhaul og med garanti ekstra båndbredde fordi en
masse trafik pr. design også skal transmitteres AP’erne imellem. Udover det
ofte påvirker ens selv negativt på båndbredden, så påvirker alt sammen også naboerne
negativt. Alle kan dermed ende med at få en dårligere oplevelse. Når det så er sagt, så skal man vælge en løsning der passer til opgaven (herunder f.eks. behov, omgivelserne, økonomi og en masse andre parametre). Til enkelte opgaver kan mesh eller powerline måske være det rigtige, men for mig er det under specielle omstændigheder og ikke som default. |
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 912 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du køber hos https://www.av-cables.dk idag, så har du det imorgen.
|
||
//Guldhammer
|
||
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |