recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Landskampen Sverige-Danmark - der er fanm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLandskampen Sverige-Danmark - der er fanm

Besvar Besvar Side  <1 131415
Forfatter
Besked
Per82 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-April-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 22:50
Jeg så kampen i HD via yousee og resultatet var rigtigt
godt. Der var 2 meget korte udfald. Et i hver halveg,
men vi taler om 2-3 sek pr stk. Jeg prøvet derimod at
skifte til 3Puls for at se forskellen og jeg skal da
lige love for at det ligner l...
Nu har jeg læst en masse om dårligt billedkvalitet på 3
Puls, men jeg håber så sandeligt ikk det her er
standart?
For så må jeg sku sige at jeg er dybt skuffet!
Lige før man skal skifte sit plasma ud med billedrør når
der er bold på 3 puls.
FØJ!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 12:37

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Når det nu skal være, så var det en ok kamp - selvom der var billedudfald ved første halvleg på Bold HD. 

Nu har der været snakket en del om de to korte billedudfald på HD kanalen. De var der altså også på 3 puls, og jeg er ret overbevist om på at det var noget produktionsteknisk, eller udfald i uplink'en, og ikke udfald i transmissionen af den enkelte kanal (jeg havde desværre ikke mulighed for at se kampen i HD).

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 13:09

Selvom det nok ikke er det bedste HD der er set (det var jo også den til lejligheden oprettede "TV3 Puls HD" som sendte kampen - kan man forvente topkvalitet så?), så var jeg ovenud tilfreds med at få lov at se en landskamp i HD. Jeg husker kun at der var 3 udfald, og det synes jeg sagtens jeg kan leve med. Når vi i en stille periode i kampen lige zappede over på TV3 Puls (stadig digital) var det lige før jeg blev i tvivl om jeg havde tabt brillerne i mellemtiden - hold kæft der var forskel. Tør slet ikke tænke på hvordan et analogt TV3 Puls signal havde set ud på en 50" skærm - det er næsten uhyggeligt .

Håber helt klart at det er noget vi ser fremover. Om så der kommer 5-10 af den slags udfald kunne jeg godt leve med det, når man tænker på kvaliteten af de resterende 88min af kampen der bare står blændende godt i forhold til den kvalitet vi er vant til.

Til top
Birkemose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-November-2007
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 18:21

Jeg kan hører at der generalt er tilfreds med billede kvaliteten i kampen Sverige vs. Danmark.

Jeg havde desvære ikke samme oplevelse, jeg havde flere signal problemer og udfald på billede i første halvdel af kampen, til sidst sagde boksen til mig at den ikke kunne læse mit programkort, efter reboot af boksen, skriver den samme besked at den ikke kan læse mit kort.

Nå, men der var jo ikke andet at gøre at slå om på en af de andre kanaler, hvor kampen også blev vist, men ak og ve her kunne mit kort helle ikke registrer sig. prøvede lige at zappe lidt rundt for at se om det var alle kanaler jeg ikke kunne modtage, men det lod til at det kun var de 3 kanaler hvor landskampen blev sendt på, at kortet ikke kunne registreres.

Slog til sidst over på det analoge signal, her var der bonus kunne se kampen uden udfald eller ligende problemer.

Da anden del af kampen skulle igang, skiftede jeg lige til HD kanalen for at se om den var kommet til fornuft. Og hurra for det der var da billede på skærmen.

Det skal siges at jeg ikke havde nogen for problemer med signalet eller billede hakkeri i anden halvleg, der virkede skidtet sku.

Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2009 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Birkemose Birkemose skrev:

...men det lod til at det kun var de 3 kanaler hvor landskampen blev sendt på, at kortet ikke kunne registreres.

Jeg oplevede noget lignende med Stofa på min Arion 9410, der heller ikke kunne vise TV3Puls under landskampen. Vil gætte på at de har sendt
noget DRM skrammel i signalet. Min Zaptor havde ingen problemer (altså bortset fra HD signalet, men det er en anden historie).
Hvilken tuner brugte du?
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top

Besvar Besvar Side  <1 131415

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu