Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thomas H
Super bruger
Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
|
Emne: Finde firmware version i BenQ W5000 Sendt: 15-December-2008 kl. 11:55 |
Hejsa..
Er der nogle der kan fortælle hvordan jeg finder ud af hvilken firmware
version min W5000 har. Jeg har været alle menuerne igennem, men jeg
synes ikke jeg finder noget brugbart.
På forhånd tak.
Thomas
|
Med Venlig Hilsen Thomas H. LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 15-December-2008 kl. 12:24 |
Thomas H skrev:
Er der nogle der kan fortælle hvordan jeg finder ud af hvilken firmware version min W5000 har. Jeg har været alle menuerne igennem, men jeg synes ikke jeg finder noget brugbart. |
Det står kun i service-menuen. Jeg yder normalt ikke support på service-menuer, men i lige nøjagtigt W5000 tilfældet vil jeg gøre en undtagelse, fordi det er rimeligt væsentligt at vide hvilken firmware-version der er tale om. Jeg vil gerne understrege at der ikke er nogen grund til at pille i nogen af de indstillinger der er i service-menuen, og der ER indstillinger der kan ødelægge projektoren hvis man ikke ved hvad man laver.
Vælg "information" (menupunktet længst til højre), og tryk op-ned-op-ned. Så kommer du til service-menuen, og nederst står firmware-versionen. Tryk Exit for at komme ud af service-menuen igen.
|
|
Thomas H
Super bruger
|
Sendt: 15-December-2008 kl. 17:13 |
Hej Otto.
Super, tak for det. :)
|
Med Venlig Hilsen Thomas H. LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
|
|
Shaolin
Super bruger
Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Valby, Danmark
Point: 429
|
Sendt: 18-December-2008 kl. 09:37 |
Er der så nogen der kan forklare mig hvorfor det tilsyneladende er så vigtigt for netop dén projektor? Jeg har set flere tråde herinde, hvor folk spørger til det.
Nogen der kan give en forklaring? Og hvis man nu har en model med den "forkerte" firmware, kan den så upgrades uden de store problemer?
|
|
Thomas H
Super bruger
|
Sendt: 19-December-2008 kl. 10:17 |
Super service fra BenQ..
Jeg kontaktede deres kundeservice direkte, for at høre vedrørende opgradering af min W5000. Han måtte lige undersøge sagerne, og ville vende tilbage.
2 dage efter blev jeg ringet op af en fra BenQ support, som fortalte at der ville komme en og afhente projektoreren. Han kunne bare ikke sige hvornår. :/ Lidt træls egentlig.
Nu kommer det positive så; Jeg bliver den efterfølgende dag (igår) ringet op af en fra det servicecenter som varetager opdateringerne for BenQ, han ville høre om jeg kunne lokkes til at sende den til ham, for så ville han lige sende mig et fragt brev. No problemo, vi har pakke afhentning på mit arbejde, og jeg havde tilfældigvis taget projektoreren med, da jeg jo håbede de ville komme og afhente den.
Projektoreren bliver pakket forsvarligt, klistret til med "forsigtig" klistremærker og afsendt.. Han lovede at han ville sende den tilbage igen i dag, efter opgradering og så har jeg den allerede mandag.
Den del synes jeg sq er super god service.
Nu glæder jeg mig så bare til at se om jeg kan se forskel.
BTW.. jeg har læst højt og lavt, skal man også vente de gyldne 200 timer før man får den kalibreret? Eller har det ingen betydning? Og kan nogle fortælle mig hvad der sker med pæren i løbet af de 200 timer, som ikke sker de efterfølgende timer efter man har fået den kalibreret.?
|
|
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
|
Sendt: 19-December-2008 kl. 12:37 |
Hej Thomas
Mht. pærer "har jeg hørt" at det er lysstyrken der aftager mest i den første tid.
197 timer 54 min 17 sek er nok akkurat ligeså godt *G*
God Jul - FNørd
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
keldp
Guld medlem
Oprettet: 16-August-2008
Point: 713
|
Sendt: 19-December-2008 kl. 16:09 |
Mange tak otto. jeg kan se jeg har 2,01 så det må være den nyeste
håber du kan komme når den har kørt omkring 200 timer.
Er der nogle der kan fortælle hvordan jeg finder ud af hvilken firmware version min W5000 har. Jeg har været alle menuerne igennem, men jeg synes ikke jeg finder noget brugbart. [/QUOTE]
Det står kun i service-menuen. Jeg yder normalt ikke support på service-menuer, men i lige nøjagtigt W5000 tilfældet vil jeg gøre en undtagelse, fordi det er rimeligt væsentligt at vide hvilken firmware-version der er tale om. Jeg vil gerne understrege at der ikke er nogen grund til at pille i nogen af de indstillinger der er i service-menuen, og der ER indstillinger der kan ødelægge projektoren hvis man ikke ved hvad man laver.
Vælg "information" (menupunktet længst til højre), og tryk op-ned-op-ned. Så kommer du til service-menuen, og nederst står firmware-versionen. Tryk Exit for at komme ud af service-menuen igen.
[/QUOTE]
|
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011 CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12.
|
|
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 21-Januar-2009 kl. 14:10 |
Hvordan gik det med opdateringen Thomas H?
har du fået den retur?
var det iøvrigt en dansk købt projektor, eller importeret?
|
|
Thomas H
Super bruger
|
Sendt: 21-Januar-2009 kl. 15:19 |
Den er modtaget retur igen.. Den blev desværre sendt fra deres serviceværksted, så den måtte ligge på posthuset julen over.. men den er opgraderet UB.
Jeg købte den af en som havde vundet den i en konkurrence, så jeg ved ikke om man kan sige den er dansk eller importeret. :)
|
|
|
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 21-Januar-2009 kl. 17:35 |
det var da ok service - og jeg som hele tiden har været overbevist om at det ikke kunne lade sig gøre med en, der ikke kunne dokumenteres købt hos en dansk leverandør
Tror nu alligevel jeg vælger at støtte en dansk leverandør, med dette køb - jeg synes godt om at kunne besøge dem for at få demo og lign, så de skal da støttes lidt...
|
|
betho
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
|
Sendt: 22-Januar-2009 kl. 20:10 |
Det var da dejligt at høre. Det er desværre ikke alle der har det sådan. God jagt.
|
|