recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken projektor?????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken projektor?????

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Djvalentine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 125
Direkte link til dette indlæg Emne: hvilken projektor?????
    Sendt: 03-Januar-2009 kl. 22:41

Hej Folkens.

Jeg har et spørgsmål vedr. køb af projektor.

Projektoren skal primært bruges til at spille xbox på og så se lidt dvd på, ydermere ville jeg høre om det er muligt at få et godt billede på væg istedet for lærred.

min xbox har ikke hdmi men scart og det samme med dvd så der skal nok være 2 scart indgange på den medmindre man sætter en scart fordeler foran.

Jeg håber der er en specalist der har tid til at hjælpe mig da jeg er rimelig grøn inden for projektorer

Panasonic TH42-PX80E
Panasonic SA-HR50
Panasonic BD-30
Paradigm Cinema 5.1 surround.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 22:56

du har også en bluray - skal den ikke tilsluttes?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 23:57

jo har bluray men den sidder til i stuen og den projektor jeg skal finde skal sidde i mit soveværelse

så det er kun dvd og xbox der skal til

men ville være rart hvis der også er HDMI port på så den er fremtidssikker til ps3 og bluray og andre medier der kører HDMI

Mvh Ronni

Panasonic TH42-PX80E
Panasonic SA-HR50
Panasonic BD-30
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 16:25

Hej igen er der ingen der vil anbefale mig en projektor og om det kan lade sig gøre at få et godt billede på en hvid væg i stedet for et lærred..

Mvh Ronni

Panasonic TH42-PX80E
Panasonic SA-HR50
Panasonic BD-30
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 18:53
Hvor meget vil du ofre?

Der findes rigtig gode 720P (Halvt HD, om man vil) projektorer, og så det nye 1080P projektorer.

Mht. billede på væg, vil jeg anbefale dig at få et lærrede. Om end bare et billigere et ad slagsen.
Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Marts-2007
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 19:07

Det ville hjælpe om du angav en max pris.

Vil lige indskyde, at de faste brugere af recorder.dk (eksperterne) svare, meget tålmodigt, næsten dagligt på spørgsmålet "Hvilken projektor skal jeg købe". Primært fordi mange (jeg siger ikke du er en af dem) ikke gider, at sætte sig ind i tingene. De vil have det hele og det må ikke koste noget.

Jeg står selv overfor et projektor køb, dog primært til film, og har igennem nu fire måneder forsøgt at finde den bedste (til prisen) til mit behov.

Hvor vil jeg hen? Hvad jeg forsøger at sige er, at et projektor køb er meget individuelt. Jeg vil derfor råde dig til at læse en masse her på recorder.dk samt diverse projektor hjemmesider (evt. projectorcentral ma.) og efterfølgende stille mere specifikke spørgsmål i dette forum.

Hvis du er lidt lige glad (eller har røven fuld af penge) kan du alternativt udspecificere dine behov (max pris, lyskontrol af rummet, afstand mellem projektoren og væggen mm.) og blindt godtage den/de anbefalinger du får herinde. 

Men da du også vil bruge den til Blueray (altså se film i HD) kommer den hurtigt til at koste mere end 10K, hvorfor jeg vil anbefale at du selv sætter dig ind i projektorernes fagre verden. Det bliver kun sjovere jo dybere du graver.

Det var en lang indskydelse

Hilsen

Mouse

Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2009 kl. 22:45
Det er da rigtigt Mouse.

Men Djvalentine, stik os nu bare nogle informationer, om krav og budget. Så skal vi nok give dig et par råd!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 17:25

har fået skiftet min xbox ud med ps3 så går ud fra den bare skal have 2 hdmi porte 1 til dvd og 1 til ps3. og så går jeg ud fra at en 720p er nok da den skal bruges som sekundært medie da det skal sidde i soveværelset.

budget er vel omkring de 5 kilo +/-

det skal lige siges at der er monteret mørklægningsgardiner i soveværelset.

Mvh Ronni

Panasonic TH42-PX80E
Panasonic SA-HR50
Panasonic BD-30
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu