recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny projektor: SP-A800B? D60? W20000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy projektor: SP-A800B? D60? W20000?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Nu har jeg støvsuget nettet (næsten), men har altså ikke fundet nogen test´s / Review´s som roser Samsungen så højt som Jonas Bojer gør ?

Jeg tror det er svært at finde gratis anmeldelser med en rigtig seriøs tilgang til at anmelde projektorer. Samsungen har ikke imponerende kontrast, men gengiver præcis hvad der ligger på skiven, og det er derfor den bruges rundt omkring i studiereferencedisplays.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nu har jeg støvsuget nettet (næsten), men har altså ikke fundet nogen test´s / Review´s som roser Samsungen så højt som Jonas Bojer gør ?

Jeg tror det er svært at finde gratis anmeldelser med en rigtig seriøs tilgang til at anmelde projektorer. Samsungen har ikke imponerende kontrast, men gengiver præcis hvad der ligger på skiven, og det er derfor den bruges rundt omkring i studiereferencedisplays.

Altså er den bare misforstået af den uvidende masse .
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2009 kl. 12:38
Ja, det kan man vel godt sige. Der sælges vel også stadigvæk omkring 90% LCD tv på fladskærmsmarkedet?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 08:06

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

ja det fa... til at kaste op over.Så længe kontrasten er i orden kan alt nærmest sælges.mange gange på bekostning af shadow detail.eks pioneers nye dvd afspiller,hvilket sansynligvis er et bevist valg da man self ønsker at sælge så mange produkter som muligt.

Sortniveu over alt

Til top
Janus Moos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2009 kl. 19:06
Det ser ud til at blive Samsungen. Glæder mig til at få den hjem :-)

Hvis der er andre der kunne være interesserede er her et udpluk af nogle af de anmeldelser jeg har læst:

Oprindeligt skrevet af Thomas J. Norton Thomas J. Norton skrev:

In today's market, $10,000 is no longer a bargain price for a projector, and the Samsung has some stiff competition. But if your budget allows, it definitely deserves a very close look.

Highs
Nearly flawless color
Outstanding resolution
Unique, and accurate, calibration procedure

Lows
Black levels are adequate, but short of the best
Video processing, both SD and HD, could be better

Læs hele anmeldelsen her: ultimateavmag.com (september 2008 - $10.000)

Oprindeligt skrevet af Kevin Miller Kevin Miller skrev:

Samsung SP-A800B is certainly the best one-chip 1080p DLP front projector on the market today, regardless of price [...] The Samsung SP-A800B is my new reference in front projectors below $30,000

Læs hele anmeldelsen her: avrev.com (1.8.2008 - 10.000$)

Oprindeligt skrevet af Evan Powell Evan Powell skrev:

When it comes to color accuracy and gray scale tracking, the Samsung SP-A800B does as well as any projector we've ever seen. It delivers a beautiful, natural picture that is exceptionally engaging. Joe Kane's attention to detail here is evident, as few projectors rival the SP-A800B's color accuracy and smoothness of gray scale. For any buyer who is concerned primarily with the highest level of precision in color accuracy, this projector should be at the top of the list. Contrast and black levels are good, but competing units exceed the SP-A800B in this regard. The picture is quite sharp due to outstanding optics, but ironically not quite as clear and three-dimensional as some of the competition.

Læs hele anmeldelsen her: projectorcentral.com (3.11.2008 - 9.995$)

Oprindeligt skrevet af John Archer John Archer skrev:

Now if Samsung could just see its way to pushing the A800B's price down to around £2k, or else deliver a new projector with a slightly deeper black level response and less rainbow effect, it would have a truly special proposition on its hands

Læs hele anmeldelsen her: trustedreviews.com (13.6.2008 - £2.700)

Oprindeligt skrevet af Kevin Miller Kevin Miller skrev:

The overall picture quality of the SP-A800B is superior to anything at or near its price range, including the more-expensive Sony VPL-VW200 SXRD projector

Læs hele anmeldelsen her: Cnet.com (10.6.2008 - $9.999)

Oprindeligt skrevet af Martin Pipe Martin Pipe skrev:

Highs: Impressive styling; Excellent colour and greyscale rendition; calibration friendly. Lows: Black levels could be better; no provision for keystone correction

Læs hele anmeldelsen her: Home Cinema Choice (pdf) (juli 2008 - £2.900)

Det er værd at bemærke, at en del af anmeldelserne sammenligner Samsungen med andre projektorer i en noget højere prisklasse, end hvad den koster nu - især de amerikanske, hvor den i sommers blev solgt for omkring 10.000 dollars.

/Janus

Redigeret af Janus Moos - 18-Januar-2009 kl. 19:11
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu