Jeg har netop anskaffet mig lyslederkabler til lydoverførsel fra hhv. PC, DVD og sat-modtager til min receiver og dermed højttalere.
Jeg havde problemer med at få kablerne til at sidde ordentligt i receiveren, men det lykkedes til sidst - men da jeg ville forsøge at lave en anden opsætning og derfor ville tage kablerne ud igen, så fulgte der et skykke af receiveren med ud!
(en lille sort plastic-klap faldt af på begge de indgange hvor jeg tog kablerne ud, og nu kan de ikke sidde fast deri mere)! :-(
Jeg står derfor tilbage med tre spørgsmål:
1) Hvad kan jeg gøre for at få kablerne til at sidde fast igen? (Skal min sprit-nye receiver til rep. stort set inden den er taget i brug, eller kan man selv ordne det med de plast-klapper)?
2) Hvordan skal jeg for eftertiden tage kablerne ud af min receiver, for at denne uheldige historie ikke gentager sig?
3) Jeg har p.t. et lyslederkabel siddende i lydkortet på min PC - det har jeg helt opgivet at få ud, det sidder fast som var det svejset på! Både lydkort og kabel er under en uge gammelt, og jeg vil meget nødigt ødelægge nogle af delene.
På forhånd mange tak!