recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor + Slingbox installations hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZaptor + Slingbox installations hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Shrekster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Zaptor + Slingbox installations hjælp
    Sendt: 21-August-2011 kl. 12:20
Hej.

Jeg sidder i Holland og ønsker at få installeret en Slingbox HD pro til min Zaptor boks hjemme i Næstved.
Problemet er at hustruen, (og jeg selv inkluderet) ikke har den store viden om opsætning af systemet.
Er der nogen der kan henvise til en kyndig installatør i Næstved og omegn.

Jeg kan forstå på diverse fora, at det kræver min. en 3 Mbit upload for at sende et HD signal igennem, er dette korrekt?

På forhånd tak

Shrekster
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 12:35
ja, der skal en rimelig god upload til, for at det kan køre.
Der er her klippet lidt fra www.t3.dk om den.

For at kunne udnytte Pro HD’ens evner for HD-streaming, skal du smide en HD-kilde på, og da der desværre ikke er HDMI, som ellers er standard på de fleste gadgets, kræver det, at dine gadgets har komponent. Det er formodentlig potentielle problemer med copyright protection, der gør, at vi ikke får HDMI som mulighed, men det er stadig irriterende. Og husk så, at HD-streaming kræver meget båndbredde. Der anbefales mindst 3 Mbps

Slingbox Pro HD skal kobles til dit hjemmenetværk. Da den ikke er trådløs foregår dette via ethernetkabel. Derefter skal du koble dine ønskede gadgets i Slingboxen, såsom din set-top-boks, Blu-ray-afspiller, harddiskoptager osv. Efter tilslutning af dine gadgets kan du gå ind på www.slingbox.com  Herinde kan du sætte din Slingbox op og tilgå film og tv fra dine hjemmegadgets, uanset hvor du er i verden – så længe du er på nettet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 12:56
Opsætning af en Slingbox er ret simpel ; hvis der er noget du ikke forstår kan det sikkert klares med venners hjælp.

Har selv en Solo box og kan ikke se hvorfor HD udgaven ikke skulle virke på samme måde. Tror dog at HD boksen har en større motor.
Du vil altid få billede på; kvaliteten afhænger primært af din upload men selvfølgelig også af internet kvaliteten hvor du nu befinder dig. F.eks tror jeg ikke at det er brugbart i Indien.
Boksen og modtager programmet tilpasser sig løbende til det hul der er igennem.

Da jeg fik min Solo havde jeg en 10/1 og den har jeg været på fra Irland, Spanien, Brasilien, ...
I min 3 måneder i Irland lå stream på 650 kb/s og det er ok kvalitet til serier, film og brugbart til sport.
Min bror så i øvrigt Superbowl fra Thorshavn da han grundet vejret var strandet deroppe. Hotellet havde ikke kanaler med superbowl, så han ringede og jeg fik ham guidet igennem. Deroppe var stream 250-300 så det kan ikke have været for godt.

Fik i efteråret en 30/3 hos Yousee og stream kommer op på 2,4 mb/s hos min søster i Spanien, da jeg fik hende til at checke DR HD.
Selvom jeg havde 30/3 så fik jeg lov til at at hoppe med på Yousees tilbud med "køb 30/3 og få 50/5 resten af året" her i Juli. Den forbindelse har jeg dog til gode at teste fra udlandet; Desværre ikke den store rejseaktivitet i mit nye job.
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
janpetri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 00:41
Hej Slate

Har du evt en Samsung box tilsluttet til din Slingbox Solo ?
Virker det godt, og er det nemt at sætte op ?
Hvis jeg forstår det rigtigt er det sådan at hvis du sætter slingbox til Samsung boxen kan du kun se det program som samsung boxen står på ?

Tak for svarSmile

Jan
Til top
Anders_itu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2011 kl. 10:34
Jeg har et setup med en en slingbox pro-hd, yousee kabel tv og fullrate 2mbit upload. Kvaliteten er langt fra fantastisk og det er kompliceret at bruge. Så det virker - men jeg vil nu ikke anbefale det. 

Det er ikke super simpelt at sætte op - det kræver at du kan kommer på din internet router og lave port konfiguration. Det er korrekt at man kan se det program som sansumg boxen står på - og du kan formentlig også sagtens skifte kanal via internettet (det kan jeg på en bluetinum dvb-c boks)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu