|
Er B&O LCD det bedste? |
Besvar |
Forfatter | |
eskimoen
Junior bruger Oprettet: 05-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
Emne: Er B&O LCD det bedste? Sendt: 10-Juni-2005 kl. 13:48 |
Kære Forum, Jeg er på udkig efter en fladskærm til soveværelset - størrelse ca. 20-22 tommer. Vigtigste faktorer for valget er: Billed-kvalitet, design og at det skal sort kabinet. Eftersom vi har B&O i stuen er B&Os 22" LCD oplagt. Og jeg antager at kvaliteten af billedet er noget af det bedste på markedet, pt. Mit spørgsmål er så: Kan man få noget med lige så godt billede til det halve ift. B&O som pt. koster ca. 25.000 kr. Evt. erfaringer med ovenstående B&O er velkomne. Mvh, Ole Jeppesen Smørum |
|
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1393 |
Sendt: 10-Juni-2005 kl. 13:55 |
Har du overvejet dette: http://www.hifiklubben.com/dk/Produkter/Billede/LCD_TV/detai l/NAD_DV58HD.htm?id=6829# |
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Sendt: 10-Juni-2005 kl. 14:05 |
NAD er kommet frem med et B&O kompatibelt TV, på den måde kan du udnyttet din BEO4 fjernbetjening (mange fabrikanter af TV har en elendig fjernbetjening). Koster iflg ovenstående side kr 20.499,- Prøv at søge på nettet eftet "beovision 6 test". De har fået nogle gode anmeldelser.
Redigeret af kim.t |
|
Mckay
Ny bruger Oprettet: 13-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
Sendt: 10-Juni-2005 kl. 14:47 |
Selv om det ikke står på din "vigtig" liste, så bør lyden også vurderes ! Det er nok og så her Beovision 6 skiller sig ud fra de andre, da mange "små" LCDer lyder ligesom konserveres dåser !
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9402 |
Sendt: 10-Juni-2005 kl. 18:15 |
Jeg vil næppe tro at B&O LCD er det bedste der findes på markedet. Læste netop en LCD 32" test i morges, B&0 var dog ikke med. De 2 med de absolut bedste billeder og lyd var Philips og Lowe. Sony lå lige efter men det var også 5k billigere. B&O laver næppe selv LCD paneler og vil derfor tro de er et skridt bagefter dem som selv laver dem. F.x. har deres tv en responstid på ca 15ms. LG Philips er den største producent netop nu med fremstilling af skærme. Om deres skærme så lever op til dit design krav tør jeg ikke vurdere. Redigeret af lahan |
|
Wuffer
Guld medlem Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Sendt: 10-Juni-2005 kl. 19:12 |
Beovision 7 har fået super anmeldelser rundt omkring. Specielt højtaleren, men også billedkvaliteten er der mange plusser til. Om Beovision 6 er af samme kvalitet ved jeg desværre ikke. Har selv overvejet en 6'er til soveværelet og var derfor nede i Fona igår for at se på et. Jeg syndes billedet er på højde med de bedste, men højtaleren er der hvor man virkelig får noget (og selvf. design). Efter hvad jeg har læst får B&O deres billedrør fra Philips hvorefter de selv tilføjer deres teknologier. Nok lidt samme deal mht. lcd skærme. Responstid er vigtig, men så absolut ikke det eneste man skal kikke efter. Hop evt. ned i den nærmeste shop og se på nogle forskellige modeller og vælg udfra det.
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Sendt: 10-Juni-2005 kl. 20:43 |
B&O anvender i deres 22" LCD fra Samsung (jeg mener det er den eneste producent der producere 22" paneler). Til deres plasmaer anvendes panasonic paneler Der er mange test som ikke medtager B&O pga prisen. Problemet med mange trykte blade er også at man mange gange favorisere de mærker som købe annonceplads, og de må vi jo nok erkende at det er nok ikke det B&O gør mest af i div HI-FI blade. |
|
BrianJVC
-- Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
Sendt: 10-Juni-2005 kl. 21:10 |
Den er 1366 x 768 i opløsning, med komponent indgang og PC-indgang. |
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9402 |
Sendt: 10-Juni-2005 kl. 22:12 |
DEt blad jeg så havde nu ellers en del B&O. Faktisk var der test af et B&O surround anlæg til 150.000. Det så nu lækkert ud. Redigeret af lahan |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |