|
Hvorfor ikke Onkyo? |
Besvar |
Forfatter | |
tankpasser
Bruger Oprettet: 04-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
Emne: Hvorfor ikke Onkyo? Sendt: 18-Marts-2006 kl. 19:57 |
Nu har jeg været en del rundt på forummet og tilbuddene hos samarbejdspartnerne, men hvorfor er der intet Onkyo at finde? Det lader til at der er fokus på asiatiske mærker, men efter hvad jeg kan forstå er Onkyo fuldt ud ligeså godt som andre mærker, hvis ikke bedre. Er der nogen der har erfaringer med Onkyo? - og kan disse nå op på siden af de andre mærker? Jeg har overvejede kraftigt at købe fælleskøbet af JVC surround forstærkeren for lidt tid siden, men den havde ikke DAB, hvorfor jeg nu har kigget på andre producenter, f.eks: Onkyos TX-SR653E http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_1841822.html Nogen der kender netop denne forstærker, og er den forberedt nok til en toptunet hjemmebif! i det Redigeret af tankpasser - 18-Marts-2006 kl. 20:01 |
|
Tsunde
Guld medlem Oprettet: 11-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 597 |
Sendt: 18-Marts-2006 kl. 20:42 |
Har haft kanon god erfaring med en ældre Onkyo surround forstærker. Den
kørte upåklageligt i mange år, og går det vist stadig (har solgt den).
Deres afspilleren var jeg dog lidt skuffede over, havde problemer med skuffen efter et par år, og den var fandme dyr (4.500,-)... Men undre mig også over at Onkyo ikke er mere ubredt i dk. El-Giganten på Fisketorvet har lidt Onkyo udstillet, men ellers er det begrænset efter at HI-Fi klubben stoppede med det.... |
|
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
|
michap
Ny bruger Oprettet: 16-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
Sendt: 18-Marts-2006 kl. 20:57 |
Også jeg har haft Onkyo igennem flere år... nuværende surround forstærker er købt for et par år siden. Jeg har altid været meget tilfreds med deres kvalitet og funktionalitet, og har aldrig haft problemer med dem. /Michael
|
|
johnny57
Guld medlem Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 958 |
Sendt: 18-Marts-2006 kl. 21:29 |
Jeg har masser af Onkyo og det er fuldt på højde med de andre mærker, desværre er udvalget i DK ikke så stort mere efter HIFi-klubben er stoppet med mærket, jeg ved ikke hvor man kan få det men man kan vel søge på nettet, der er jo masser af butikker.
|
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
Sendt: 18-Marts-2006 kl. 23:18 |
Jeg har selv haft Onkio. Lækkert grej, men det virker som om det mærke er gledet lidt ud herhjemme. Først hørte mærket under Audioscan (tidligt i 90'erne). Så blev Audioscan opkøbt af Hifi-Klubben, som herefter forhandlede Onkio mærket. Senere gled det ud hos dem, og F-Group tog over (dem med Fona og Electric City). De førte det videre i nogle år, men de har det vist heller ikke mere nu... I dag aner jeg ikke om Onkio overhovedet kan købes herhjemme og hvor. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Perfektionist
Super bruger Oprettet: 04-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
Sendt: 19-Marts-2006 kl. 00:08 |
Onkyo var - og er - fremragende grej, især kendt fra Audioscan tiden. Problement er så vidt jeg forstår, at Onkyo ikke længere har en egentlig importør i DK. I andre lande, f.eks. UK, er det et stort mærke - og stadig fremragende kvalitet, og ikke helt billigt! perfektionist |
|
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 19-Marts-2006 kl. 08:40 |
Audiosound fører Onkyo
|
|
Benny From
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
Sendt: 19-Marts-2006 kl. 08:43 |
Kanon godt mærke, har udstyr derfra igennem mange år.
|
|
Maggerholm
Guld medlem Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
Sendt: 19-Marts-2006 kl. 11:44 |
Jeg er også fuldt ud tilfreds med min Onkyo receiver.
Min 10K kr's DVD afspiller med 6 disc changer og som ikke indeholdt et scartstik (på trods af at det var en R2 afspiller) var til gengæld en stor skuffelse. Knap 3 år så forvoldte laseren problemer og det lykkedes mig at rense den, så den kørte en måneds tid og så pludselig nægtede at spille mere overhovedet. Men receiveren, som nu er 6år gammel har jeg ingen behov for at skifte ud, før en større lotto gevinst eller lignende tillader det. Da jeg i 1999-2000 arbejdede for Jamo, var det dem der var importør af Onkyo, men det tror jeg ikke er tilfældet mere. Den danske produktion af Jamo er vist også skrumpet betragteligt ind. Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
Gerdes
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 425 |
Sendt: 19-Marts-2006 kl. 20:40 |
Onkyo forhandles bl.a. hos KF Scanaudio på Frederiksberg og hos CSO i Lyngby. Onkyo importeres af SAS-Audio. |
|
enand
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
Sendt: 20-Marts-2006 kl. 09:25 |
Også Topsound på Østerbrogade og deres søsterforretning på Falkoner Alle handler med Onkyo - men pas på... det koster kassen at lytte til det. Mvh. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |