recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antal Viaccess kort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntal Viaccess kort?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hjortskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Antal Viaccess kort?
    Sendt: 09-Marts-2009 kl. 15:03

Hej,

Jeg er klar over, at man, såfremt der skal vises betalingskanaler fra BoxerTv på flere tv apparater skal benyttes et Viaccess modul per tv.

Men hvordan er det lige med HTPC med f.eks. 2 DVB-T tunere?

Ville det ikke være muligt at optage den krypterede datastrøm og når det køres op til fjernsynet, så lade det være op til Viaccess modulet i tv'et at dekryptere datastrømmen?

Umiddelbart ville jeg forestille mig at det burde være muligt og det er jo trods alt 60 kroner per tuner per måned der kan spares, hvis mine forhåbninger holder stik.

Jeg antager at have f.eks. 2 floppyDTV-T kort i pc'en. Disse burde som alt andet i linux være tilgængelige som fil descriptorer. Bytestrømmen burde kunne kopieres råt ned på disk og afleveres til TV'et via et tv ud kort eller lign.

Man kan læse meget teori om emnet, men efterlyser konkret praktiske erfaringer med dette, nok en jyde med et lignede setup som har prøvet at lege med dette.

Redigeret af Hjortskov - 09-Marts-2009 kl. 15:04
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 15:25

Hvad vil du med flere tunere til Boxer? Alle 9 kanaler ligger i samme mux og kan optages samtidig mens du f.eks. ser en af dem.

Flemming

Redigeret af fltk - 09-Marts-2009 kl. 15:30
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 15:36

Interessant, vidste ikke at man kan optage alle kanaler på en mux på samme tid, men som jeg forstår det, vil der være 4 muxer og godt 29 forventede kanaler på et tidspunkt.

Dertil kommer performance, jeg vil da ikke have at min HTPC skal bruge cpu kræfter/strøm på at afkode et signal som mit fjernsyn kan gøre for mig. 

Derfor mener jeg det er interessant nok at vide hvilke muligheder der er.

Redigeret af Hjortskov - 09-Marts-2009 kl. 15:40
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2009 kl. 01:24
Oprindeligt skrevet af Hjortskov Hjortskov skrev:

Ville det ikke være muligt at optage den krypterede datastrøm og når det køres op til fjernsynet, så lade det være op til Viaccess modulet i tv'et at dekryptere datastrømmen?

Jeg mener ikke CA modulet i TVet kan dekryptere andet end det der kommer ind via antenneindgangen, og det gør signalet jo ikke i dit eksempel.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hjortskov Hjortskov skrev:

Jeg mener ikke CA modulet i TVet kan dekryptere andet end det der kommer ind via antenneindgangen, og det gør signalet jo ikke i dit eksempel.

Flemming

Ja, men måske de fjernsyn med ethernet support kan afkode signalet?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvad vil du med flere tunere til Boxer? Alle 9 kanaler ligger i samme mux og kan optages samtidig mens du f.eks. ser en af dem.

Flemming

Det bliver de jo ikke ved med.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu