|
Yousee boks og Ethernet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Vedalt2300 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2012 Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Oktober-2012 kl. 16:32 |
Forleden dag besluttede jeg mig for at gøre noget ved Yousee boksens strømforbrug og installerede en timerkontakt til 59 kroner, så nu er boksen slukket på hverdage fra 23.55 til næste dag kl. 14, hvor der alligevel ikke er nogen hjemme (dvs. 60% af tiden). Problemet er bare at boksen "mister" indstillingen - Ethernet - og at den ikke automatisk forbinder til internettet, når strømmen kommer på igen. Jeg skal manuelt ind i menuen, stille Netværk til - Ethernet (fra Kabelmodem) for at boksen tilsluttes DHCP serveren. ![]() Kan det virelig passe? At boksen ikke husker så simpel en indstilling? Og hvad menes der med Kabelmodem? Jeg har internet fra Yousee og bruger deres Netgear router.
Redigeret af Vedalt2300 - 09-Oktober-2012 kl. 16:33 |
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kabelmodem er det interne internet modem i boksen .Du har så også muligheden for at tilslutte det ethernet stikket med kabel til din yousee router der er tilsluttet stikket i væggen.
|
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
Vedalt2300 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2012 Status: Offline Point: 9 |
Ja tak, det ved jeg godt.
Spørgsmålet gik på om det virkelig kan passe at den ALTID går til default: Kabelmodem, efter at boksen har været slukket. Hvorfor jeg er nødsaget til, at gå ind i indstillingerne for at ændre det til Ethernet igen og igen og igen og igen og igen ... .... ...
![]() |
|
![]() |
|
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
nop...........
|
|
![]() |
|
Sert ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 293 |
Jep. Det gør min også! Tilslut den på samme måde som din router så er den klaret.
|
|
![]() |
|
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
Min står fast på trådløs,, slukkes hver aften...
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
x2 - slukkes også altid, når den ikke er i brug i løbet af dagen. Ser ingen grund til, at den står og "snurrer" unødigt.
![]() Redigeret af Roland - 13-Oktober-2012 kl. 00:57 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |