recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mpeg2/mpeg4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMpeg2/mpeg4

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 23:56
1) Vil  Truehorse ikke angive et link til det sted, hvor Boxer fortæller at et CA-modul et på vej til konvertering af MPEG4 til MPEG2 (beregnet for tv med indbygget MPEG2 DVB-T tuner)? Jeg kan ikke finde det.

2) Det går over min forstand at et MPEG4 til MPEG2-modul ikke kan klare at konvertere free-to-air-kanalerne i MUX2, herunder også DR-HD-kanalen (og uden at et programkort fra Boxer TV er nødvendigt).

3) Vil man mon få en god billedkvalitet med et CA-modul, der konverterer MPEG4 til MPEG2 hvorefter tv'ets egen MPEG2-tuner klarer resten? Eller er det bedre at købe en ekstern MPEG4 digital modtager, der jo godt kan fås under 2000 kr.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 23:58
Oprindeligt skrevet af delinde delinde skrev:

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Oprindeligt skrevet af delinde delinde skrev:

Nej okay, nu var det også kun FTA på MUX 1 og 2 jeg tænkte på, idet jeg jo kører med IPTV normalt...det var kun til backup ved nedbrud. Men det er måske Boxer der dikterer mpeg 4 standarden, også for DR?

Nej, politikerne havde længe før Boxers indtog besluttet og lovfæstet sig for, at Mpeg-4 standarden, skulle være fremtidens komprimeringsform til digitalt Tv over DVB-T, i forhold til Public Service kanalerne. Boxer har så også valgt at ride med på bølgen.

OK, ja men det ville jo heller ikke give mening at begynde at ændre på en standard. Så Boxer´s godkendelse af diverse udstyr handler i bund og grund om CA-delen?
Og for lige at bøje det i neon for os brain dead users, ville jeg have kunnet køre FTA på MUX 2, efter september, hvis jeg havde købt mig et PX81 så? Lidt selvpineri skal der være plads til, når man køber det bedste, billige TV på markedet:-)(PX80)

Jeg stod faktisk for ikke længe siden i en situation, hvor jeg netop havde solgt mit Samsung Tv, fordi den netop ikke havde MPEG-4. Jeg faldt derfor for en PX81 fra Danskitlager til en fornuftig pris, og forhørte mig om tuner-delen virkede efter hensigten. Jeg gjorde opmærksom på, at jeg kun var interesseret i de kommende FTA-Kanaler, og altså ikke Boxer-tv. Ifølge dem selv, havde de ikke hørt klager eller bemærkninger fra deres kunder, hvilket tydede på, at der ingen problemer var, omend det ikke er en ganranti, samtidig med, at kunderne kun kunne have testet dem med de nuværende Mpeg 2 Signaler. Derfor er det stadig usikkert.

PS: P.G.A usikkerheden, og at tv'et ikke rigtig passede ind i soveværelset, og måske var en anelse dyrt i forhold til hvad jeg oprindeligt havde tiltænkt mig, blev det derfor et andet tv.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 07:59

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Det går over min forstand at et MPEG4 til MPEG2-modul ikke kan klare at konvertere free-to-air-kanalerne i MUX2, herunder også DR-HD-kanalen (og uden at et programkort fra Boxer TV er nødvendigt)..

Jammen det er jo en CONVERTER, så det kan du da, dog ikke HD, da TVet ikke har HD Tuner. Salget vil dog nok være begrænset, da et sådan koster mere end en Zapperbox der kan modtage HD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 14:18

1) Vil  Truehorse ikke angive et link til det sted, hvor Boxer fortæller at et CA-modul et på vej til konvertering af MPEG4 til MPEG2 (beregnet for tv med indbygget MPEG2 DVB-T tuner)? Jeg kan ikke finde det.

Det modul kommer IKKE - vi har haft det oppe mange gange. Der er en hel artikel  her på recordere.dk, der omtaler det helt klart. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2436&zoneid=3

Boxer.se skriver her http://www.boxer.se/?page=215&display=254:1491 

"* Tillägg 2009-04-08
Enligt uppgifter från Neotion har utvecklingsarbetet med ”HD-modulen” avbrutits. Det verkar inte som om det inom överskådlig tid kommer att finnas en modul som konverterar från MPEG4 till MPEG2. Den som vill se TV-kanaler som sänder i komprimeringsstandarden MPEG4, oavsett om det är i vanlig eller HD-upplösning, bör skaffa en TV eller en box med Boxergodkänd MPEG4-mottagare. Flera sådana finns till salu."

I modsætning til andre, så angiver Boxer.se dog en dato.

I øvrigt skal man ikke forvente, at alt hvad der står på den svenske boxer web også gælder i Danmark.

Lars

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
JesN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Juni-2009
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 01:05
Der er måske en løsning på vej Neotion, når deres NP4+ / NP5 kommer ud som CA-modul.
De understøtter HE-ACC lyd, så må vi se om det virker, når de får produktet ud på markedet

Se evt. mere her : http://www.neotion.com/products/processors_np5.htm
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 15:53

Oprindeligt skrevet af JesN JesN skrev:

Der er måske en løsning på vej Neotion, når deres NP4+ / NP5 kommer ud som CA-modul.
De understøtter HE-ACC lyd, så må vi se om det virker, når de får produktet ud på markedet

Se evt. mere her : http://www.neotion.com/products/processors_np5.htm

Den side er slet ikke ny - faktisk er den meget gammel,  så svaret er et klingende 

NEJ !

Den sag er død og, det eneste du opnår, er at skabe et helt falsk håb eller værre, du får ukyndige købere til at aftage et forældet MPEG-2 fjensyn fra en forhandler.  Det er da ikke godt.

Lars

Til top
JesN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 00:12
Hej reslfj,

Jeg har ikke foreslået, at nogen skal købe et TV eller andet udstyr, med kun MPEG-2 dekoder.

Derimod så er det en masse udstyr, som allerede står rundt i om i hjemmene, der vil kunne nyde godt af et CAM-kort med MPEG4 til MPEG2 konverter, fremfor at skulle købe en masse løse MPEG4-dekodere.

Hvorfra ved du, at der ikke kommer det omtalte CAM-kort, har du tilknytning til producenten eller hvordan
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det modul kommer IKKE - vi har haft det oppe mange gange. Der er en hel artikel  her på recordere.dk, der omtaler det helt klart. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2436&zoneid=3

Boxer.se skriver her http://www.boxer.se/?page=215&display=254:1491 

"* Tillägg 2009-04-08
Enligt uppgifter från Neotion har utvecklingsarbetet med ”HD-modulen” avbrutits. Det verkar inte som om det inom överskådlig tid kommer att finnas en modul som konverterar från MPEG4 till MPEG2. Den som vill se TV-kanaler som sänder i komprimeringsstandarden MPEG4, oavsett om det är i vanlig eller HD-upplösning, bör skaffa en TV eller en box med Boxergodkänd MPEG4-mottagare. Flera sådana finns till salu."

I modsætning til andre, så angiver Boxer.se dog en dato.

I øvrigt skal man ikke forvente, at alt hvad der står på den svenske boxer web også gælder i Danmark.

Lars

Oprindeligt skrevet af JesN JesN skrev:

Hvorfra ved du, at der ikke kommer det omtalte CAM-kort, har du tilknytning til producenten eller hvordan

Fordi det står i den post, som jeg skrev lige før din.  Når man lave henvisninger  i en post - er det  god skik, at læserne følger henvisningerne og læser teksten - hele teksten incl. kommentare - og især læsere, der vil svare, bør læse omhyggeligt.  

Så læs da hvad vi skriver -  der må da være grænser. Vi skal videre.

Her har jeg endda  kopieret Boxers tekst fra april 2009. 

Dette site - recordere.dk - har været meget optimistisk omkring Neotion, det lød jo så godt. Men i nov/dec 2008 blev det klart, at Neotion ikke kunne bruges i Danmark - bla pga. at vi vil anvende en lydkodning som kortet ikke kan behandle (og en del andre problemr). Og så skrev man den artikel, jeg henviste til. 

Lars 

Til top
JesN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2009 kl. 23:53
Har skam læst info fra Boxer tidligere i tråden.
Blot fordi Boxer ikke udvikler noget, betyder det jo ikke markedet står stille.

Teknisk er det jo et sprøgsmål om CPU kraft, som hele tiden bliver billigere og med mindre dimentioner, så det nemmere kan presses ned på et CAM.
Det er jo typisk, at et lille land som Danmark, vælger sin egen tilpassede version af alting, så alt skal opfindes påny.

Venter selv et par år, før jeg i givet fald skifter udstyr, gider ikke alle de zapperbokse
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu