|
Mpeg2/mpeg4 |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
Vilhelm
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:56 | ||
1) Vil Truehorse ikke angive et link til det sted, hvor Boxer fortæller at et CA-modul et på vej til konvertering af MPEG4 til MPEG2 (beregnet for tv med indbygget MPEG2 DVB-T tuner)? Jeg kan ikke finde det.
2) Det går over min forstand at et MPEG4 til MPEG2-modul ikke kan klare at konvertere free-to-air-kanalerne i MUX2, herunder også DR-HD-kanalen (og uden at et programkort fra Boxer TV er nødvendigt). 3) Vil man mon få en god billedkvalitet med et CA-modul, der konverterer MPEG4 til MPEG2 hvorefter tv'ets egen MPEG2-tuner klarer resten? Eller er det bedre at købe en ekstern MPEG4 digital modtager, der jo godt kan fås under 2000 kr. |
|||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|||
vasif
Guld medlem Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
Sendt: 22-April-2009 kl. 23:58 | ||
Jeg stod faktisk for ikke længe siden i en situation, hvor jeg netop havde solgt mit Samsung Tv, fordi den netop ikke havde MPEG-4. Jeg faldt derfor for en PX81 fra Danskitlager til en fornuftig pris, og forhørte mig om tuner-delen virkede efter hensigten. Jeg gjorde opmærksom på, at jeg kun var interesseret i de kommende FTA-Kanaler, og altså ikke Boxer-tv. Ifølge dem selv, havde de ikke hørt klager eller bemærkninger fra deres kunder, hvilket tydede på, at der ingen problemer var, omend det ikke er en ganranti, samtidig med, at kunderne kun kunne have testet dem med de nuværende Mpeg 2 Signaler. Derfor er det stadig usikkert. PS: P.G.A usikkerheden, og at tv'et ikke rigtig passede ind i soveværelset, og måske var en anelse dyrt i forhold til hvad jeg oprindeligt havde tiltænkt mig, blev det derfor et andet tv. |
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 23-April-2009 kl. 07:59 | ||
Jammen det er jo en CONVERTER, så det kan du da, dog ikke HD, da TVet ikke har HD Tuner. Salget vil dog nok være begrænset, da et sådan koster mere end en Zapperbox der kan modtage HD. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Sendt: 23-April-2009 kl. 14:18 | ||
Det modul kommer IKKE - vi har haft det oppe mange gange. Der er en hel artikel her på recordere.dk, der omtaler det helt klart. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2436&zoneid=3 Boxer.se skriver her http://www.boxer.se/?page=215&display=254:1491 "* Tillägg 2009-04-08 I modsætning til andre, så angiver Boxer.se dog en dato. I øvrigt skal man ikke forvente, at alt hvad der står på den svenske boxer web også gælder i Danmark. Lars |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
JesN
Ny bruger Oprettet: 22-Juni-2009 Status: Offline Point: 3 |
Sendt: 22-Juni-2009 kl. 01:05 | ||
Der er måske en løsning på vej Neotion, når deres NP4+ / NP5 kommer ud som CA-modul.
De understøtter HE-ACC lyd, så må vi se om det virker, når de får produktet ud på markedet Se evt. mere her : http://www.neotion.com/products/processors_np5.htm |
|||
reslfj
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 15:53 | ||
Den side er slet ikke ny - faktisk er den meget gammel, så svaret er et klingende NEJ ! Den sag er død og, det eneste du opnår, er at skabe et helt falsk håb eller værre, du får ukyndige købere til at aftage et forældet MPEG-2 fjensyn fra en forhandler. Det er da ikke godt. Lars |
|||
|
|||
JesN
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 00:12 | ||
Hej reslfj,
Jeg har ikke foreslået, at nogen skal købe et TV eller andet udstyr, med kun MPEG-2 dekoder. Derimod så er det en masse udstyr, som allerede står rundt i om i hjemmene, der vil kunne nyde godt af et CAM-kort med MPEG4 til MPEG2 konverter, fremfor at skulle købe en masse løse MPEG4-dekodere. Hvorfra ved du, at der ikke kommer det omtalte CAM-kort, har du tilknytning til producenten eller hvordan |
|||
reslfj
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 11:11 | ||
Fordi det står i den post, som jeg skrev lige før din. Når man lave henvisninger i en post - er det god skik, at læserne følger henvisningerne og læser teksten - hele teksten incl. kommentare - og især læsere, der vil svare, bør læse omhyggeligt. Så læs da hvad vi skriver - der må da være grænser. Vi skal videre. Her har jeg endda kopieret Boxers tekst fra april 2009. Dette site - recordere.dk - har været meget optimistisk omkring Neotion, det lød jo så godt. Men i nov/dec 2008 blev det klart, at Neotion ikke kunne bruges i Danmark - bla pga. at vi vil anvende en lydkodning som kortet ikke kan behandle (og en del andre problemr). Og så skrev man den artikel, jeg henviste til. Lars |
|||
|
|||
JesN
Sendt: 03-Juli-2009 kl. 23:53 | ||
Har skam læst info fra Boxer tidligere i tråden.
Blot fordi Boxer ikke udvikler noget, betyder det jo ikke markedet står stille. Teknisk er det jo et sprøgsmål om CPU kraft, som hele tiden bliver billigere og med mindre dimentioner, så det nemmere kan presses ned på et CAM. Det er jo typisk, at et lille land som Danmark, vælger sin egen tilpassede version af alting, så alt skal opfindes påny. Venter selv et par år, før jeg i givet fald skifter udstyr, gider ikke alle de zapperbokse |
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |