recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR1 med faste undertekster?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR1 med faste undertekster?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10472
Direkte link til dette indlæg Emne: DR1 med faste undertekster?
    Sendt: 28-Juni-2009 kl. 17:16

De optagelser jeg har lavet de seneste par uger fra DR1 er med faste undertekster, som ikke kan fravælges ved afspilning. Er det blot midlertidigt at DR1 sender sådan, eller vil det fortsat være sådan fremover?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 12:16

Måske det trods alt er det smarteste når DR alligevel sender i 16:9 Fremover. Man undgår alle problemer med Boksenes tekster. Og DR har måske også nogle (daarlige tekst) erfaringer med HD prøve sendinger.

Men hvorfor det så har virket så upåklageligt med tekster på ting sendt via Satellit. Her har jeg ingen forklaringer.

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 14:46
DR har igen valgt at køre med "brændte" undertekster i forbindelse med slukning af det analoge signal. Meldingen er, at de senest efter den 30. oktober vil genoptage udsendelsen af DVB-undertekster. Det vil så omfatte både DR1 og DR2 (og de nye kanaler?), og efter samme system som TV2 anvender til undertekstning....
miri
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu