recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kombination af kabel og DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKombination af kabel og DVB-T

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KenniJH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: Kombination af kabel og DVB-T
    Sendt: 22-Maj-2009 kl. 14:02

Hej alle,

Jeg har et TV med indbygget DVB-T og kunne godt tænke mig at prøve det lidt af, til det skal jeg bruge en fornuftig udendørs antenne - har i nogle anbefalinger til sådan en udendørs DVB-T fætter?  

Derudover kunne jeg godt tænke mig at kombinere det med mit kabel TV YouSee ) indtil Boxer (eller noget andet hvor jeg har større frihed vedr. kanaler) - Det jeg mener med at kombinere er at få mit analoge og mit DVB-T signal ind i samme kabel, findes der en "samledåse" der kan kombinere disse 2?

På forhånd tak

Mvh.
Kenni

Samsung UE46ES8005UXXE
Samsung BD-E8900N
Harman/Kardon BDS 270
MiniPods & Bass Station
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 14:21

Glem det.

Og hvorfor så lige det?  Fordi med alle de programmer som er i Kabelnet mangler der ledige kanaler hertil.

De løsninger som andre foreslår er for dyre, der ER altså ting man ikke bare kan blande.          Kort og godt, her kan man ikke få i både pose og sæk! Blot vær opmærksom på at man aldrig bør skifte Coax kabel imellem ens antenneindgang i Tv, man ender med ødelægge samme. Sådanne manuelle skift skal ske et andet eller andre steder, som er mere hårdføre.

Det er ikke uden grund at Frands Mortensen, Medieforsker, skrev at når først programmer VAR kommet i kabel net, var det så godt som umuligt slippe af med disse, derfor er det ikke plads til egne private julelege.

Redigeret af moho - 22-Maj-2009 kl. 14:22
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2009 kl. 15:47

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, først fjernes UHF kanal XX fra kabelnettet med et skillefilter, dernæst bruges et samlefilter til at kombinere Kabel signalet med kanal XX fra DTT. Så ikke så lige til, men det kan gøres. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu