recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix og ikoner fra NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix og ikoner fra NAS

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
BSoD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det er satme mystisk...

Netværksbelastningen er mindre med NFS, men alligevel stopper mine film.

Det sker typisk når der sker meget i den scene der afspilles - altså hvis der er action f.eks.

Det begynder med at billedet og lyden hakker, og til sidst falder billedet helt ud - og lyden forsvinder, og Tvix'en låser helt. Det tror jeg altså ikke kan skyldes netværket!

Hvis andre med Tvix 6600n og Synology DS209 (eller lignende) læser med, kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om jeres indstillinger...
Jeg har en en TViX6000n og en Synology 209, via kablet netværk - og jeg har også problemer med BD rips (.iso). Det hakker, samtidig med at netværksbelastningen ligger under det som jeg kan overføre filer med, når jeg laver en direkte (træk og slip) fra NAS til TViX. Det skal siges at jeg godt kan afspille BD iso fra NAS,  på en bærbar pc...
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 19:54
Får den køling nok?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Får den køling nok?

Den står frit på et tv bord, ikke gemt væk på en hylde... den kan ikke rigtig få mere luft...

Jeg ville lige prøve at sammenligne NFS afspilning og DLNA på den samme film, og nu opfører den sig også mærkeligt via DLNA!

Jeg tror jeg skal have den hevet tilbage til en anden firmware end 1.9.8 - den har ALDRIG stoppet midt i en film med DLNA...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 20:14
Arh - har muligvis fundet svaret på mine problemer!

Jeg opgraderede tidligere idag også min Synology til en ny firmware.

Med en "top" i linux, kan jeg se at der nu kører en proces ved navn "convert", som åbenbart checker de billeder man måtte have liggende, og den proces ligger ind i mellem på 100% af CPU tiden - så er det klart at der bliver problemer!

Desværre kan man ikke sådan lige slå processen ihjel, og folk skriver på forums at man er nød til at lade den arbejde videre, og endnu værre er det, at det skrives at den kan være 2-3 dage om at gøre sig færdig!? Wacko

Tåbeligt... 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 20:32
Det er vel ikke så tosset at have fundet forklaringen? :)

Så må vi bare vente til den er færdig.
Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2010
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 00:06
Nu syntes jeg så pludselig min begyndte og hakke lidt her til aften, det var ISO

Håber sku bare det var filmen !
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 14:54
Lige en lille update!

Efter at convert processen blev færdig med at køre (jeg har ikke så mange billeder liggende) kører alt mere eller mindre som det skal.

Jeg oplever stadig at det ind i mellem hakker, men det er kun hvis Synologyen laver noget andet end at streame filmen - sætter jeg noget download igang, og den process tager mere end 10% af cpu'en, så kan det stadig hakke, men generelt er jeg tilfreds.

Og så er det lækkert at have fået folder ikoner og film info på alt! Smile

Tak for hjælpen til de der bød ind Smile
Lars B

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 15:36
Jamen så kunne en NAS med lidt flere muskler være det næste på ønskesedlen. :)

Ja det ser bedre ud med lidt billeder osv.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Jamen så kunne en NAS med lidt flere muskler være det næste på ønskesedlen. :)

Ja det ser bedre ud med lidt billeder osv.

Hehe, min Synology er faktisk kun nogle måneder gammel, og jeg har også en Linksys NMH410 stående, som jeg ikke engang bruger, så jeg har vist det NAS jeg lige har brug for..

Med mindre nogle lige vil komme med nogle hurtige bud på begge mine nuværende NAS'er? Smile
Lars B

Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2005
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 18:40
Hvad skal du have for den (linksys'en)LOL
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af cjoscar cjoscar skrev:

Hvad skal du have for den (linksys'en)LOL

Jeg havde et bud på 2000,- 

Der sidder 2 x 1 TByte diske i den - og den er faktisk ikke forfærdelig gammel, men husker ikke præcis hvornår den er fra. Den er ca. fra dagen efter den blev lanceret i Danmark, hvor jeg hentede den hos SHG Smile

Grunden til at køber trak sig var, at jeg var for langsom til at få den tømt for data, der skulle over på Synology'en.

Tilføjer lige at jeg stadig har den originale emballage, og med manualer der er urørte - og at den selvfølgelig gerne sættes til så det kan ses at harddiskene ikke fejler noget osv...

Redigeret af zulfo - 28-Marts-2010 kl. 18:56
Lars B

Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2010
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Sjovt... DLNA kører som du beskriver, men så snart det er NFS, så har jeg store problemer Confused

Må hellere se om jeg kan finde andre med samme problem, for det er sgu lidt fedt at have custom folders, og icons til film...

Jeg havde samme problem, og jeg har en WD Sharespace NAS koblet på Gigabit switch, og dette hakkede for NFS og SAMBA, men ikke UpNP. Jeg sendte en ticket til Dvico, og de sagde at Tvix'en har problemer med Gigabit netværk, og de anbefalede at slå Jumbo Frame fra.
Det kan jeg ikke på min NAS hvis den er koblet på Gigabit, jeg kan kun indstille MTU size, uden held dog. 
Jeg prøvede at flytte både Tvix'en og NAS'en over på min 100MBit router, hvorved NAS'en automatisk deaktiverer Jumbo Frame, og nu kan jeg afspille 1080p MKV, BR ISO filer mm uden at det hakker (bruger SAMBA).
Jeg har beklaget mig til Dvico, da jeg nu kører min NAS på et 100MBit netværk, og de skrev at det er noget de vil kigge på ASAP.
Håber nogen af Jer kan bruge dette til noget.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu