recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogen der har kendskab til.....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNogen der har kendskab til.....

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
shorty502 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af shorty502 shorty502 skrev:

Bruger lige weekenden til at gå og summe lidt på det, og vælger jeg at købe den skal jeg nok, som nævnt tidligere, komme med min oplevelse af den.

Du er opmærksom på at den kun har vertikal polarisering? Så man skal lige checke sin lokale sendemast først.

Selvfølgelig

Jeg modtager fra Nibe senderen. Jeg prøvede lige for sjov at sætte antennen direkte til tv'et igår aftes, og kunne se at signalstyrken lå på 95 %. Så det er virkelig lidt jeg mangler, før det rykker helt igennem.

Det jeg tror mit problem er, er at der er for meget støj i området, da jeg bor i en klynge af rækkehuse, og at min nuværende antenne for let bliver påvirket af det.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2009 kl. 10:59

Oprindeligt skrevet af shorty502 shorty502 skrev:

Jeg prøvede lige for sjov at sætte antennen direkte til tv'et igår aftes, og kunne se at signalstyrken lå på 95 %. Så det er virkelig lidt jeg mangler, før det rykker helt igennem.

Det er jo sådan ved Digital modtagelse, at enten der der et stabilt billede, eller også er der ikke, så modtager du stabilt, så er der ikke mere at hente på kvalitet selv om det ikke er 100/100.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 16:32

Så har jeg bestilt den på Ebay.

Godt 400 kr røg den op i, inklusiv fragt.

Så ser vi om den virker, eller om det bare er salgsgas...

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24785
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 16:33
Det glæder jeg mig til at høre.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 15:25

Så ankom pakken, og jeg har fået pakket "dyret" ud.

Det er godt nok den grimmeste antenne jeg nogensinde har set!

Men jeg har fået sat den til, og kan se at signalet IKKE er bedre end det jeg trækker hjem på min nuværende antenne.

Og ja, den er til vertikal polarisering og jeg modtager horisontalt. Men jeg fik lagt antennen ned på siden, da den alligevel bare skal være usynlig oven på et skab, og signalet er det samme som før.

Der er fuld styrke på hele tiden, men ind i mellem kommer der afbrydelser. Enten er det fordi der er problemer med senderen (synes jeg har læst det et sted en gang), eller også er der bare forstyrrelser fra naboerne.

Under alle omstændigheder finder jeg den ikke bedre end en Digiality DA1200.

Heldigvis har mine forældre sommerhus omkring Thisted, og jeg kan se at signalet der sendes vertikalt. Så de får lige lov til at låne den, da de kun har en VHF antenne fra 60erne siddende der.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 15:37
@shorty502,

Tak for info. Så gider jeg ikke bestille en selv, da jeg modtager vertikalt med DA 1200, som er en anelse mere diskret i vindueskarmen (eller rettere: vinduespladen, inden eventuelle malere i forumet retter mig).

Er der nogen forskel mellem DA 1200 og den nye antenne hvis den ikke er placeret i et vindue? Det var en af de ting som den tyske anmeldelse fremhævede, men jeg har dem mistænkt for primært at skrive af fra salgsmateriale.

Redigeret af JesperLund - 03-September-2009 kl. 15:39
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2009 kl. 16:29

@JesperLund

Jeg kunne ikke umiddelbart se nogen forskel mellem dem, og synes endda at min DA1200 klarede det marginalt bedre. Dvs., signalkvaliteten var i begge tilfælde i top, dog med enkelte udfald på Vuben.

Jeg har en Triax T-HD405VA boks , og den har en måler med et interval mellem 0 og 10000 (mener jeg det er), hvor 0 er bedst.
Jeg kender dog ikke til værdiernes betydning, andet end at jeg kan se at signalet er bedst når den er nærmest 0.

Med min DA1200 ligger tallet mellem 40 og 150, alt efter hvilken kanal jeg ser, og med Vuben får jeg kun mellem 140 og 280.

edit: Og nåh ja, Vuben er virkeligt et stort lokum. Nærmeste beskrivelse er vist fire dvd covers, hvor de står to og to. Så den er ikke pæn at have stående fremme.

Redigeret af shorty502 - 03-September-2009 kl. 16:30
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu