recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Drejning af udendørs antenne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDrejning af udendørs antenne?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten_P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Emne: Drejning af udendørs antenne?
    Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 15:33

***Det er muligt at dette er et meget dumt spørgsmål, men i så har jeg da bidraget til at gøre en grå mandag lidt sjovere***

Jeg har opdaget, at min udendørs antenne peger mod Hove senderen, som ligger ca. 10 km længere væk end Gladsaxe senderen. Da jeg jo gerne vil have det bedst mulige signal (min Canal 9 og Gaming TV er meget ringe), vil jeg jo gerne have min antenne peget mod Gladsaxe senderen. Er det bare et spørgsmål om at kravle op til den, løsne skruerne og dreje antennen indtil jeg får det bedste signal, og så skrue den fast der?

På forhånd tak

Morten

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 17:38

Oprindeligt skrevet af Morten_P Morten_P skrev:

Jeg har opdaget, at min udendørs antenne peger mod Hove senderen, som ligger ca. 10 km længere væk end Gladsaxe senderen. Da jeg jo gerne vil have det bedst mulige signal (min Canal 9 og Gaming TV er meget ringe), vil jeg jo gerne have min antenne peget mod Gladsaxe senderen. Er det bare et spørgsmål om at kravle op til den, løsne skruerne og dreje antennen indtil jeg får det bedste signal, og så skrue den fast der?

Det korte svar er JA; men  tjek ulykkesforsikringen først .

Det lidt mere uddybende er, at Hove sender 5 gange kraftigere end Gladsaxe.   Desværre sender Boxer (Canal 9) indtil 1 november kun fra Gladsaxe (og fra telefonhuset på Borups Allé) og sender ret svagt.  

Gaming TV ophører på kanal 35 og, hvad der evt. så sker, er mig uvist?

Så om 12 dage vil signalet komme med fuld styrke fra Hove.  Det er nok bedre og meget lettere at vente.  Men du skal tegne aftale med Boxer for at se Canal 9 efter 1 november.

Lars 

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu