|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Rebbe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2004 Status: Offline Point: 33 |
![]() Sendt: 02-November-2009 kl. 10:28 |
Hej... Jeg har store problemer med udfald på DR HD/DR K/Ramasjang der alle ligger på MUX 2. Den svinger mellem 15-35% i signal styrke. Der er ingen problemer med DR1/DR2/TV2/ som ligger på MUX1 og selvom jeg ikke kan se BOXER's kanaler ser signalstyrken også ok ud på disse med en signal styrke på 40-50% (MUX3/4/5). Jeg modtager signalet via en nyinstalleret Triax unix 55 elements tagantenne, som ligger på loftet, fra Videbækmasten ca. 25 km væk. Signalet bliver via en splitter delt ud til 4 TV, hvor det kun er mit LG PQ6000, der har MPEG4 modtager, øvrige har kun mpeg2 og kører som nævnt uden problemer. Desværre har LG'en TV'et ikke mulighed for at sende 5 V ud af antennestikket til en forstærker. Er der andre der evt. kan bekræfte at MUX 2 sender svagere fra Videbækmasten? Er løsningen en antenne forstærker? Hvis ja, kan denne så evt. bruges http://www.netto-sat.dk/antenneforst__10db_f_stik-p-768.html ?cPath=37_126&bgsid=69kmgsgoha5r4pg11sbkijdek5 Et af de sekundære tv, har 5V ud til aktiv antenne, men vil det også virke på forstærkeren til de andre 3 tv, når dette tv er i standby? Vil 5V signalet evt. have problemer med at gå gennem splitteren?
Redigeret af Rebbe - 02-November-2009 kl. 10:40 |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Hej Rebbe,
Jeg kan ikke hjælpe dig med den specifikke forskel mellem MUX1 og MUX2 (andet end måske foreslå at du kan checke at du modtager begge fra Videbæk hoved-senderen - og ikke den ene fra en af hjælpesenderne i Struer eller Lemvig... fremgår måske af MUX navnene)!? Jeg vil foreslå at du i første omgang tager splitteren fra, og fører signalet fra antennen direkte ned til dit LG TV. Når du har konstateret at signalet er tilfreds-stillende (måske >80% styrke), skal du sætte en forstærker med egen strømforsyning på mellem antennen og splitteren. Mit råd vil være at droppe 5V løsningen fra et TV (jeg *tror* heller ikke at det vil virke igennem splitteren - og slet ikke når nogle TV har muligheden med at sende 5V, mens andre ikke har). Jeg er lidt i tvivl om hvilken forstærker der er god nok til formålet (har selv en lignende opgave hos noget familie - og jeg har endnu ikke søgt efter en egnet forstærker). Forstærkningen afhænger af kabel-længderne og din signal-styrke (dog primært kabel-længden). Er sikker på at eksempelvis antennelageret.dk står klar til at hjælpe med kyndig vejledning og forslag til specifik model af forstærker (du kan finde et par forstærkere på deres hjemmeside - og et par eksempler på installationer). Lad høre hvad du finder frem til ![]() /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |