recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MUX 1 - Kanal 53 - Svagt signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMUX 1 - Kanal 53 - Svagt signal

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 16:28
Men der er jo lidt opbrud i dækningsområderne....

Antenneanlæg i Københavnsområdet vil ofte have 2 antenner (3 med Sverige), der har været rettet mod Hove (TV2) og Gladsaxe (DR2), og hvor Gladsaxe formentlig har haft filter på kanal 53. Uheldig placering kan betyde, at den optimale dækning i dag vil være fra Gladsaxe, hvor der sidder et filter, men hvor kanal 51 går flot i gennem og med stor styrke.

Men det forklarer dog ikke problemerne syd-vest for Hove.
miri
Til top
berliz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 17:52
I mit indledende indlæg stillede jeg til slut spørgsmålet: "Hvorfor er signalet pludselig blevet så dårligt på kanal 53 ? - Kan jeg med enkle midler forbedre modtagelsen af de 3 åbne danske kanaler"?

Jeg har en lidt dum smag i munden Embarrassed - Efter at have gennemgået kabelforbindelsen m.m., fik jeg den ide at prøve at dreje antennen (ca 4 gr.) længere mod nordøst, mens tunerens signal-kontrol var slået til. Minsandten om ikke signalstyrken røg op på ca 83% og kvaliteten på 100% !
Kanal 31, MUX 4 viser nu signalstyrke 94 og kvalitet 100%, men dem kan jeg jo ikke se.
Det er jo glædeligt at konstatere - og pinligt, at jeg ikke prøvede en så banal justering først Confused
Jeg er nu blevet en erfaring rigere, men hvorfor er lige kanal 53 så følsom over for denne "skævhed", når jeg i et par år har haft et fint billede på 53 med min digitalboks (MPEG2)?            Kan en bygning i det fjerne lave ravage, som kun berører en bestemt frekvens?

Det kan selvfølgelig være lige meget nu, men hvis nogen kan forklare det, så på forhånd tak!
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu