|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
andershede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() Sendt: 05-November-2009 kl. 18:02 |
||
Når jeg ser DR1+DR2 og lignende kommer signalet fra én sendemast. En god en som ligger relativt tæt på - når jeg så vil kigge på bokserkanalerne og når mit tv siger Mux2, så er det pludselig én anden sender, og den er ad helvede til, især signalkvaliteten.(styrken er også noget lavere end Mux1)
Kan man forvente at senderen i varde-hedensted som er den der kører godt får MUX2 kanalerne MEGET SNART? eller må man bare opgive boxer? Jeg gider faneme ikke det pixeleringshelvede på boxer-kanalerne. Nogen værre end andre |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Mux2 er ikke Boxer men Digi TV.
Mux3-Mux5 er Boxer og sender med lidt andre sendeparametre, som giver (lidt) højere kapacitet mod (lidt) mere følsomhed overfor fejl. Men alle 5 mux sendes fra de samme master. Antenneproblemer? Kanalfiltre? |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
||
Du må altså arbejde lidt mere systematisk med dine problemer, hvis du selv vil løse dem. Det vil en antennemontør naturligvis gøre.
Finde de sendere som du forventer signaler fra, nedskrive kanaler og via earth.google.com nedskrive afstand og retning.
Gennemgå din tagantenne, evt. filtre, forstærkere, kabler og fordelere.
Manuelt tune de frekvenser/kanaler som du regner med at skulle modtage og aflæse signalstyrke og kvalitet.
Og skrive alt ned - så du undgår 'det var vist nok...".
Så er der rigtigt mange muligheder for, at dine problemer allerede er 3/4 løst.
Men ellers kan du skrive lidt mere.
Lars
![]() |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
![]() |
|||
bissemanden ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 32 |
![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
![]() |
||
Hvad med at lave en ny kanalsøgning, så i får alle kanalerne ind fra den gode sender, eventuelt dreje antennen mod denne sender eller helt udskifte antennen med én som har sin største forstærkning i det ønskede frekvensområde.
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
bissemanden ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 32 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
andershede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() |
||
Mit største problem er nok traffikken. selve signalkvaliteten stiger og falder værre end Tour de france alpeetaperne. Jeg har prøvet både at sætte den så højst som muligt og lavt.
Hver gang der kører en større bil forbi så er der pixellering for alle pengene. |
|||
![]() |
|||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
||
Hmmm... det ser ud til at i netop jeres område (Varde/Hedensted), udsendes MUX1 som SFN (Single Frequency Network - kanal 30), mens MUX2 udsendes som MFN (Multiple Frequency Network - på kanal 44 hhv. 54). Det undrer mig at SFN skulle give en kraftigere signal-styrke end MFN.
Det ser ud til at MUX1 på kanal 30 sendes i SFN fra hovedsenderne i Hedensted og Varde samt hjælpesenderne i Vejle og Kolding. MUX2 sendes i SFN på kanal 44 fra Hedensted og Vejle/Kolding samt i MFN med Varde på Kanal 54. Har I prøvet manuelt at vælge kanal 44 hhv. 54 for MUX2? Kunne det tænkes at modtagerne ikke understøtter MFN?! (hvilke modtagere har I?) Måske problemet kunne skyldes en anden (dårligere) reflektion mellem SFN senderne på MUX2 i jeres område - har i prøvet at indtaste jeres adresser på det interaktive dæknings-kort - og rette antennen mod den angivne sende-mast? /Lars |
|||
Redaktør, recordere.dk
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
yep får næsten fuld signal.
|
|||
![]() |
|||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
||
Ok - Anders havde ellers svagere signal på MUX2
Men er det samme styrke om du vælger kanal 44 eller 54? Hvilken antenne bruger du? (er der forstærker på?) En antenne der skærmer reflektioner 'bag-fra' kan være at foretrække - som eksempelvis Yagi typen - så signalet kan modtages tilfredsstillende helt uden forstærker (forstærkere kan være af svingende kvalitet og kan let generes af atmosfærisk støj/biler/knallerter). /Lars |
|||
Redaktør, recordere.dk
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |