|
Hvor finder jeg en DVB-C boks? |
Besvar |
Forfatter | |
Kenneth Lund
Bruger Oprettet: 23-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
Emne: Hvor finder jeg en DVB-C boks? Sendt: 07-November-2009 kl. 17:08 |
Jeg er medlem af en "god gammeldags antenneforening" og her lader det til at de har forudsat at alle køber nye TV og ikke bokse.
Da jeg har 5-6 fjernsyn der bestemt IKKE står for udskiftning, har jeg bøvlet og bøvlet og bøvlet med at finde ud af hvordan jeg kan tage foreningens kanaler - jeg er ellers "grejfreak" og synes nok at jeg normalt har styr på sådan noget. Efter en masse bøvl med forkerte bokse osv. fik jeg endelig info fra antenneforeningen :jeg havde købt DVB-T bokse og ikke DVB-C Nu har jeg været i Fona, Bilka, Føtex og jeg ved ikke hvor mange webshops uden at finde andet end DVB-T .......... Foreningen henviser til at "jeg jo kunne prøve YouSee" (som er leverandør til vores forening) men heller ikke her har jeg fundet noget så simpelt som en DVB-C boks. Hvad gør jeg nu bedst for ikke at spilde mere tid på noget så åndssvagt? |
|
Mvh Kenneth WedMore Lund
Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :] |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 07-November-2009 kl. 17:49 |
Hvis det er YouSee som er leverandør kan du vel også modtage analogt TV? YouSee har tre DVB-C boxe til salg, se her. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Kenneth Lund
Bruger Oprettet: 23-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
Sendt: 07-November-2009 kl. 19:29 |
Ja, men eks. er de 3 nye DR kanaler der ikke analogt.........
|
|
Mvh Kenneth WedMore Lund
Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :] |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 07-November-2009 kl. 19:32 |
Den eneste af de nye kanaler der af You See ikke i sagens natur sendes Analogt er DRHD, de 2 andre er i Grundpakken.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Hyl.dk
Super bruger Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
Sendt: 07-November-2009 kl. 19:37 |
Kender delvist problemet, det er ikke så mange DVB-C bokse til salg. De er dog slet ikke umulige at opdrive, det koster bare lidt mere. Jeg kan godt tage de nye DR-kanaler gennem analogt signal, men self ikke DR-HD. (Har Aalborg antenne forening "stofa") Her er et par stykker. http://www.pricerunner.dk/cl/229/Digital-TV-boxes?ref=redirect&q=DVB-C&search=DVB-C&other_hits=263:DVB-C|239:DVB-C|202:DVB-C|47:DVB-C|x;;;&sp=1&sort=4 Bemærk ikke alle har MPEG4.
|
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |