Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
|
Emne: Bollywood-Film på DR Kultur Sendt: 07-November-2009 kl. 19:20 |
Bare til en orientering, vil DR Kultur hver lørdag aften klokken 20.00 i en periode vise Bollywood film fra Indien, hvis det skulle have interesse. Visuelt en klasse for sig selv, efter min mening En anderledes oplevelse. Idag vises der Om Shanti Om, som blev ekstremt populær i Indien, og som da er et kig værd.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 07-November-2009 kl. 19:26 |
Ja det så jeg godt at den var programsat til iaften. Og kan huske du i tråden om BD film gav en fyldestgørende beskrivelse af den. Den burde vel næsten blive sendt på DR HD
|
vasif
Guld medlem
|
Sendt: 07-November-2009 kl. 19:40 |
Det ville næsten være for godt til at være sandt, hvis den blev vist på DR-HD, for kvaliteten er desuden væsentlig bedre. I første omgang må man jo bare prise sig glad for, at disse film overhovedet bliver vist på dansk Tv, men om det slår igennem, er nok tvivlsomt, men lad os se. For mange år siden viste DR 2 desuden Bollywood-film, 4 film en måned, hver Lørdag, og det viste sig da at være en meget fornuftig succes. Dog var det væsentlig mere seriøse og realistiske film som blev vist dengang, end tilfældet nok bliver i denne omgang, hvor Om Shanti Om nok er et godt eksempel.
Redigeret af vasif - 07-November-2009 kl. 19:42
|
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6673
|
Sendt: 07-November-2009 kl. 22:20 |
Hvis det holder, hvad programchefen siger, så tegner det godt. Jeg fik også lige set Berlin Alexanderplatz i går - den har jeg haft lyst til at se længe.
DR K's programchef, Flemming Hedegaard Larsen udtaler til Information:
»Ja, I får meget nyt at se. Udover nye danske kulturprogrammer, bliver
der sendt en række internationale kultur- og historieprogrammer. Jeg
har bl.a. været på indkøb hos Arté og ZDF,
og vi kommer til at sende en del udenlandske programmer, så kanalen vil
også få et internationalt præg. På filmfronten bliver vi
nærmest Hollywood-frizone«
Redigeret af Brixen - 07-November-2009 kl. 22:21
|
Venlig hilsen KB
|
vasif
Guld medlem
|
Sendt: 07-November-2009 kl. 23:20 |
Så blev DR Kultur endelig for alvor skudt i gang ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif) Jeg havde frygtet, at grundet den generelle lave bitrate på DR Kultur og lignende, og den generelle tendens til at komprimere signalet voldsomt, at kvaliteten af dette efterfølgende ville kunne mærkes, men heldigvis var det ikke tilfældet, og det havde da også været en skam. Kvaliteten var godt og vel på niveau med DVD-Udgivelsen, og derfor var det en fornøjelse at se filmen igen, selvom det ikke var på Blu-Ray. Måske andre rent visuelt havde den samme oplevelse. Jeg slog lige efter filmen over på DR 1, og så lidt af den efterfølgende film på DR Kultur, og det var da godt nok deprimerende at se på, lige efter man har været vidne til et virvar af fest og farver.
|
vasif
Guld medlem
|
Sendt: 08-November-2009 kl. 11:02 |
Filmen bliver genudsendt på Dr Kultur idag klokken 13.05.
|
vasif
Guld medlem
|
Sendt: 28-November-2009 kl. 18:44 |
Så vises der Devdas på Dr Kultur kl. 20 i aften, én af de flotteste Bollywood-film til dato, til trods for en del år på bagen, dog nok ikke i nærheden af at være én af de bedste film som sådan. Man skal være i det romantiske og (Ulykkelig) kærlighedsfulde hjørne, for det er det eneste filmen egentlig sådan for alvor handler om. Romeo og Julie kan man kalde det.
Redigeret af vasif - 28-November-2009 kl. 18:48
|