Mads K skrev:
Jeg har netop købt en Technisat Digyboxx T4 VA for at melde mig ind i mpeg4-'klubben'. Ved kanalsøgning får jeg fint signalstyrke på MUX1-4 (omkring 70%). Jeg får nær max signalkvalitet på MUX1, 2 og 4, men 0 på MUX2 (K51, 714Hz), hvilket formentlig er årsagen til at jeg ikke finder nogle af de nye DR kanaler (?). Jeg modtager MUX1 kanalerne fra Kbh, Gladsaxe senderen og bor i Farum. Jeg har udendørs tagantenne, som tidligere ikke har haft problemer med at modtage analog signal og MUX1. Giver det mening at der er så stor forskel i signalkvalitet for de forskellige MUX frekvenser (mener de alle kommer fra samme sender, ikke?), og problemet med at tuneren ikke finder MUX2 kanalerne bunder i at jeg ikke har rettet antennen præcist ind efter Hove/Gladsaxe senderen?
|
Det giver for mig ikke mening, men har også oplevet det samme (modtager fra Gladsaxe). Men om ikke andet prøv at flyt lidt rundt på din antenne.
Du er i øvrigt ikke den eneste her på foraet der har beskrevet fænomenet, hvilket kan antyde at der kunne være noget galt med signalet.
Der er i øvrigt stadig en fejlmeddelelse på digi-tv omkring DRHD så det kan være det hænger sammen:
http://www.digi-tv.dk/