|
Hdhomerun via netværk til ens sommerhus!!! |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
En HDHomeRun laver ikke noget ved signalet - det er det rå signal den sender ud over netværket. Dvs. der er INGEN forskel på live tv og signalet fra HDHomeRun.
Jeg har en tilsluttet til min Mac, og ser TV via EyeTV app'en på iPad. Men her er det softwaren (evt en Turbo H.264) der komprimere signalet og tilpasser det til båndbreden.
|
|
|
|
bubbleboy
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 787 |
Funktioner
Tak(0)
|
Yousee kalder deres webtv "livetv". Men her menes der homerun = det du ser på dit fjernsyn :-) Det kan dog tilføjes, at silicondust også laver nogle tunere som kan komprimere signalet. Komprimieres det meget, kan det naturligvis ses. Redigeret af bubbleboy - 01-September-2014 kl. 23:50 |
|
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er kravet til båndbredde ikke meget større for HD homerun, fordi den sender hele MUX-et via netværket (altså alle kanaler inden for et Mux)?
For dvb-t ca. 20 mBit??
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
erazmuz
Bruger Oprettet: 08-August-2009 Status: Offline Point: 56 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, ikke nødvendigvis.
Via Recording Service kan man vælge om hele trandponderen skal åbnes, eller kun en enkelt kanal ad gangen. |
|
langben
Bruger Oprettet: 26-Juni-2009 Status: Offline Point: 194 |
Funktioner
Tak(0)
|
Til de nysgerrige: Har i går (efter en hel del bøvl, der viste sig at bunde i en openvpn-fejl) fået hul igennem til mediaportal via en netgear r7000s indbyggede openvpn. Tv-serveren sidder direkte forbundet til routeren der igen er forbundet til en fíberboks der kører 40/40 fra Stofa. Klienten var en bærbar forbundet trådløst til et netværk på arbejdspladsen - det er også en fiberforbindelse der leverer her - på vistnok 30/30.
Det kører rimeligt. SD-kanaler uden problemer. HD med enkelte hak, men det er testet på et tidspunkt hvor en del andre også brugte netværket. Virker helt klart som noget der ren faktisk kan bruges til noget såfremt man har nogle gode forbindelser til rådighed. |
|
henningdalgaard
Guld medlem Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1683 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg genopliver lige denne tråd. Er der nogen der har fundet på bedre muligheder? Jeg har også også 40mbit upload, så vil gerne bare streame direkte. Jeg har HDhomerun HDHR3-4DC og en qnap nas. Vil helst undgå at have en pc tændt.
Kan jeg bruge plex server eller DVB logic på Qnap til at streame fra HDhomerun. Jeg fandt også disse guides - har nogen prøvet den?
|
|
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |