Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bjarkekr
Junior bruger
Oprettet: 30-November-2008
Status: Offline
Point: 20
|
Emne: DVB-T tuner fra aldi Sendt: 02-December-2009 kl. 17:04 |
Hejsa,
Jeg tænkte på om ikke den burde kunne scanne det alm. analoge sendenet?? Jeg har kabelTV fra yousee, og de sender jo stadig en masse kanaler ud analogt så jeg regnede med at kunne fange det, men når jeg sætter antennestikket i væggen, finder den INGEN kanaler.. Den finder tilgengæld 10 ukrypterede kanaler med sin egen lille antenne.
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 17:07 |
Da den jo som beskrevet er en DIGITAL modtager, vil det i sagens natur ikke være muligt at modtage andet end Digitalt på den.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
bjarkekr
Junior bruger
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 17:09 |
ok.. damn.. Ja, man lærer jo hele tiden.. Så må jeg nok ud og investere i en dvb-t/c tuner..
Er der nogen mulighed for at dekryptere de krypterede kanaler?
|
|
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 17:10 |
Radiomanden skrev:
Da den jo som beskrevet er en DIGITAL modtager, vil det i sagens natur ikke være muligt at modtage andet end Digitalt på den. |
Og youSee sender jo ikke DVB-T , men DVB-C, så den er helt værdiløs med youSee.
Lars :)
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 17:16 |
bjarkekr skrev:
Er der nogen mulighed for at dekryptere de krypterede kanaler?
|
Hvis det ønskes at modtage andet end det Digitale spejl, så skal der være mulighed for et Viaacess modul, og ligeledes skal der tegnes et abbonement på de ønskede kanaler.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
bjarkekr
Junior bruger
|
Sendt: 02-December-2009 kl. 17:35 |
reslfj skrev:
Radiomanden skrev:
Da den jo som beskrevet er en DIGITAL modtager, vil det i sagens natur ikke være muligt at modtage andet end Digitalt på den. |
Og youSee sender jo ikke DVB-T , men DVB-C, så den er helt værdiløs med youSee.
Lars :) |
Ja, det er jeg klar over.. Men de sender jo også analogt, og det var der jeg troede den kunne bruges.. Gad ikke have en dvb-c da jeg nok mest skal bruge den på min bærbare..
|
|
soli
Super bruger
Oprettet: 02-December-2004
Sted: Kbh
Point: 341
|
Sendt: 04-December-2009 kl. 02:54 |
bjarkekr skrev:
Hejsa,
Jeg tænkte på om ikke den burde kunne scanne det alm. analoge sendenet?? Jeg har kabelTV fra yousee, og de sender jo stadig en masse kanaler ud analogt så jeg regnede med at kunne fange det, men når jeg sætter antennestikket i væggen, finder den INGEN kanaler.. Den finder tilgengæld 10 ukrypterede kanaler med sin egen lille antenne.
|
Nu ved jeg ikke om det er en usb version, du har købt hos Aldi, men har bestilt denne, Terratec Cinergy HTC USB XS HD, hos getmore, så jeg kan komme til at se yousee på min pc med Windows 7.
Den er bare i restordre hos alle forhandlere
/soli
|
|