|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
|
Super. Det er en god ting at vide inden man køber
|
||
![]() |
||
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
|
Hvor lang tid kan man regne med, at man kan bruge en DVB-T tuner inden man skal udskifte? Er der ikke noget med, at der snart kommer en ny standard (DVB-T2)?
|
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
|
Det er vel kun dem med harddisk. |
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
|
Du kan evt.læse denne tråd.hvis du orker.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66802&title=triax-tdh-409 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Her er et link der handler om det http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=71923&title=digital-tuner-hvad-er-dvbt2 |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Du kan købe en Boxer godkendt modtager med Boxer abonnement og rabat i de fleste Radio/TV butikker. Eksempelvis El-giganten har rabat på Sagem modtageren og flere Samsung og Sony TV, mens Computer City har Strong modtagere - og wupti.com har bl.a. Philips TV med boxer rabat. Se flere eksempler på findpriser.dk Måske Fona2000 på Strøget eller El-giganten Mega Store i Tåstrup har et større udvalg af DVB-T modtagere udstillet man kan tage et nærmere kig på (blot et gæt!). Personligt synes jeg at mange af selv mærkevare modtagerne som Sagem, Triax, Digiality m.fl., har meget skuffende menu-systemer; grimme, kluntede, langsomme og u-logisk opbyggede ![]() ![]() /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
![]() |
||
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
|
BoxerMini (Tilbud til 31/12-/09): (49*12)+(2*389) = 1366,- for første år*
BoxerMini (Pr. 1/1/10) : (89*12)+(2*389) = 1846,-*
BoxerFlex : (179*12)+(2*389) = 2926,-*
BoxerMix : (179*12)+(2*389) = 2926,-*
BoxerMax : (239*12)+(2*389) = 3646,-*
|
||
![]() |
||
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
|
Der gives en rabat på ca. 1500,- hvis man køber et boxer abonnement.
|
||
![]() |
||
MoTiNI ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Status: Offline Point: 307 |
![]() |
|
Ja det er det. Man kan svart hører blæseren. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, jeg mener også at den bedst løsning må være, at digital tuneren er indbygget i fladskærmen. Hvis man så ligesom mig har to fladskærm uden digital tuner, så står valget imellem at købe en STB boks eller et nyt TV med indbygget digital tuner (DVB-T/C Mpeg4).
I dag har jeg Yousee kabeltv som jeg modtager analog. Jeg kan godt klare mig med et mindre programudbud, da jeg stortset kun ser de danske tv-kanaler. Yousee lukker efter hvad jeg har hørt det analog tv-signal i år 2012.
Enten kan jeg købe en DVB-T STB boks, et nyt TV med indbygget digital tuner eller en Yousee boks (hvilket jeg har prøvet, men den boks fejler jo hele tiden og så er den jo ikke ligefrem billig).
Det er næsten billigst, at købe et nyt TV, men jeg synes at det er lidt tidligt at skifte vores TV ud, da de knap er 4 år gammelt. Jeg har ihvertfald ikke tænkt mig, at købe et nyt TV og så skal skifte det ud allerede om et par år (her tænker jeg på, at der nok snart kommer en ny standard - DVB-T2/C2)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror ikke DVB-T2 ligger lige om hjørnet. Det er jo først i starten af december England, som de første begyndte på et DVB-T2 HD MUX. Tænk også på hvilke omkostningen det vil have: vil har brugt millioner af kroner på DVB-T MPEG-4 udstyr! Hvis politikerne lige pludslig bestemmer sig for DVB-T2 MPEG-4 skal alle jo skifte deres fladskræm eller STB ud med noget nyt. Jeg kunne forestille mig mig at der vil gå ca. 10 år når boxers nuværende sendetilladelse udløber en gang i år 2020. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |