|
DIY Nearfield subwoofere (Side 2) |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ser rigtig fedt ud med de nye subs
Sikkert ikke noget behov for buttkickers der
|
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Thomas Nu har jeg aldrig prøvet en buttkicker men det har måske lidt den samme effekt. Der er ikke noget rusken i stolen - mere et lille prik når det går løs. Jeg var lidt bekymret for at det ville virke pågående og hive en ud af filmen men jeg synes at det virker godt. Jeg havde lidt bøvl med at få min inuke til at være stille. Det var som om at den bare piskede op i fuld omdrejninger uanset om den var presset eller ej. Men med en 140mm blæser så siger den stort set ingenting og får masser af luft Subs er også blevet pakket væk og der er kommet lidt absorbering i hjørnerne Nu mangler jeg bare lidt akustikbilleder på bagvæggen og så er jeg ved at være færdig med rummet
|
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
I får lige en måling af subberne
De går ikke voldsomt dybt, men jeg har aldrig haft mere punchy og underholdende bas Første billede er UDEN eq. Jeg tror at det er pga nearfield at den er så fin ukorrigeret Her er EQ Redigeret af Berdel - 20-Maj-2019 kl. 11:22 |
|
Gargazol
Junior bruger Oprettet: 11-Maj-2014 Sted: Fensmark Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja de er godt nok tunet lidt højt, men hvis du kommer til at savne noget dybde, så burde det ikke være så svært at forlænge porten lidt.
Hvilken enhed blev det til?
|
|
Berdel
Funktioner
Tak(0)
|
Måske, men jeg savner overhovedet ikke dybte. Der er god kontrol og ryk i stolen på de rigtige tidspunkter :-)
Jeg købte disse enheder https://www.soundimports.eu/en/dayton-audio-pa380-8.html
Redigeret af Berdel - 29-Juli-2022 kl. 15:26 |
|
Berdel
Funktioner
Tak(0)
|
Nå, jeg fik lyst til at der skulle ske lidt så jeg overvejede, at bygge en sub mere med 2 enheder af de samme 15" dayton PA380-8 så hele bagvæggen er fyldt.
Men så prøvede jeg lige at lave en simulation af, at jeg udvidede de 2 subs jeg i forvejen har lavet så de fik dobbelt volumen og fyldte hele bagvæggen. Og det giver alligevel en del ekstra i bunden med det nummer. Så det overvejer jeg at gøre. Simulation uden og med dsp. Grøn er mine eksisterende subs med 52 liter (tuning 32hz) volumen og rød er med 110 liter (tuning 24hz) Spørgsmålet er så om jeg burde flytte porten eller om det kan være ligemeget? Det set godt ud på papiret men tror i at det vil gøre en signifikant forskel eller vil det være bedre at få noget mere membran areal og bygge den ekstra sub med 2 enheder mere? Det skal lige siges at jeg har pt en inuke3000dsp hvor mine 2 subs kører på en kanal og 4 bass shakers kører på den anden kanal :-D Redigeret af Berdel - 29-Juli-2022 kl. 15:27 |
|
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |