|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mw2910 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 09-Februar-2010 kl. 16:18 |
Hej
Er ved at bygge kraftig mediecenter pc på windows 7 ultimate. Er meget i tvivl om hvilket tuner kort som ville være godt at montere. Modtager tv signaler via egen antenne og vil som minimum have DR 1, TV 2, og DR2, men gerne HD og DR K også Er der nogen der kan anbefale et kort til PC? PS: det skal være et low profile kort Mvh Michael S |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Alle DVB-T kort burde kunne bruges (PCI, PCIe eller USB2), da MPEG4 er et software spørgsmål. DVB kortet leverer en datastrøm til computeren, og kortet er som sådan ligeglad med om det er MPEG2 eller MPEG4.
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
mw2910 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Det lyder godt. Kan du anbefale et kort?
Mvh Michael
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() |
Må det ikke være USB? Jeg har nemlig et Sandberg kort som du kan købe for kr. 200,- + forsendelse. Opfylder alle dine krav til kanaler og kører super stabilt med meget lavt CPU forbrug.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Jeg bruger et Terratec Cinergy 2400 iDT med Win 7 HP, og det kører uden problemer.
|
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() |
Hvis det Win7 MC du vil bruge vil jeg anbefale et dual tuner kort (eller flere
![]() I modsætning til DVBViewer og Mediaportal (og nok også andre), her kan man optage alle kanaler der er på samme MUX samtidig. Dvs. DR1, Dr2, TV2 og Lokalkanal/Tegnsprog på MUX1, og DR k, DR HD, DR Ramasjang og Update på MUX2.
Mux1 og MUX2 er på 2 forskellige frekvenser.
Så med en dualtuner kan man optage/se alle DVB-T FTA kanaler samtidig, men på Windows MC kun to ialt.
Terratec Cinergy 2400 lyder som et godt bud som dualtuner, men det er vist ikke Low Profile:
Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 11-Februar-2010 kl. 23:45 |
|
![]() |
|
![]() |
Tak.
Ikke USB, ellers tak. Terratec Cinergy 2400 ser rigtigt godt ud men ikke low profile så vidt jeg kan se :-( Jørgen du har ret to tunere må der til for det skal være Win 7 Mvh Michael |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() |
Kender ikke kortet, men er i tvivl om det er dual med 2xDVB-T + 1 analog, eller kun dual i form af hybrid med 1 analog og 1 DVB-T tuner?
En af grundene til den høje pris er analog med hardware encoder, det koster ekstra.
Maplin har nogle som skulle være dual DVB-T version, og så vidt jeg kan se er det low profile:
Men det er USB versionen der er den billigste.
Mvh jørgenT
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Jørgen det ser godt ud. Skal lige se nærmere på det i aften.
Måske har jeg et andet problem også. Der er plads til to kort i pc. PCI express og et PCI. MEN skal gerne bruge følgende funktionalitet. 2 DVBT tuner Grafik kort med HDMI udgang Lydkort med DTS udgang Så de 3 ting skal på en snedig måde kunne løses på 2 kort og som nævnt low profile.... Mvh Michael |
|
![]() |
|
![]() |
DVB-T tuner kunne jo vælges som USB type, selvom du tidligere sagde nej hertil.
![]() Hvad er det for et motherboard, er der ikke HDMI herpå?
Og DTS udgang, skal det være som analog, eller digitalt S/PDIF (opto eller coax)
For der kan jo være en digitaludgang på motherboard, men muligvis kun som internt stik ?
Mvh JørgenT |
|
![]() |
|
FLJ ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2010 Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Hej
Jeg har i de sidste 5 år haft et Hauppauge TV-kort PVR 150, og optaget analogt og har da været nogenlunde tilfreds. Men nu hvor jeg har fået digitale kanaler vil jeg gerne kunne optage dem digitalt på pc. Jeg bruger Mediaportal og synes at brugerfladen er kanon men jeg har oplevet at jeg ikke kan få den til at finde kanaler med både et Terratec og et asus digitalt tv-kort.
Nogen der har nogle ideer til tv-kort, må gerne være kompatibelt med Wind. 7.
Hilsen Flemming
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |