recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PVR og Boxer -Sagem 94
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPVR og Boxer -Sagem 94

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Emne: PVR og Boxer -Sagem 94
    Sendt: 29-December-2009 kl. 18:50
Hvad ville I anbefale at købe hvis man har besluttet sig for at man vil have optage muligheden til boxer?

Jeg har lidt fokus på Sagem DTR 94160- nogen der har positive / negative erfarigner med denne?
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 19:11
Jeg har Sagem DTR 94500 altså den samme som DTR 94160 bare med større harddisk. Jeg synes at selve optage funktionen er rigtig god, da man går ind i EPG'en, makerer udsendelsen og klikker på rec-knappen på fjernbetjningen. Jeg synes den er utrolig brugervenlig, selvom forbrugerstyrelsen er af en anden meningen. Dog er det vigtig inden man optager første gang at ændre optage måden til timer i stedet for program. Det er dog en smertefri opgave som gennemgås i maualen. Udover dette har der ikke været andre problemer. Hvor modtager du fra?
Til top
andershede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2008
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:29
Jeg er i Vejle, hvis det er det du tænker på?

Men i dette sekund så jeg So ein Ding som egentlig også virkede ok positive overfor DTR94, så det ender jeg nok med at nuppe.
Til top
Morten_P Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 09:56
Boxen fungere upåklageligt - kan alt det jeg kunne ønske mig. MEN den larmer så det er helt udholdeligt. Jeg nægtede at have sådan en 'jetmotor' stående i min stue, så den røg retur. Mit råd er: køb et sted hvor du kan returnere den hvis du synes den larmer for meget til din stue. Jeg lyttede grundigt på den inden køb ude i ComputerCity, og kunne ikke høre at den sagde en lyd - derhjemme var det en anden sag...

Wink Morten
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 17:36

Tror du har været uheldig - eller også har jeg været heldigSmile

Jeg synes bestemt ikke at den larmer - den har en svag summen, men ikke noget som genere mig.
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 19:17
Jeg synes heller ikke min larmer ret megetSmile
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Jeg er i Vejle, hvis det er det du tænker på?

Men i dette sekund så jeg So ein Ding som egentlig også virkede ok positive overfor DTR94, så det ender jeg nok med at nuppe.
Jeg tænker på hvilken sendemast du skal bruge. Smile
Til top
jsadts Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Februar-2009
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 22:08
Hej urup,

Du skriver at "Dog er det vigtig inden man optager første gang at ændre optage måden til timer i stedet for program." Kan du udbybe, hvorfor det er relevant og er så vigtigt? 

Jeg har nemlig oplevet nogle gange, at den har optaget forkert ved "program" optagelse, hvor den især er startet for sent (nogle gange meget for sent). Er det derfor - eller...?

Tak.

- jsadts
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 16:19
ja netop

Hvis du f.eks. skal optage noget på DR1 klokken 20:00 - 21:00 og boksen er i program mode; holder boksen ''øje'' med kanalen ved hjælp af signalet fra DR1 og da det jo er DR1 passer signalet sjældent. 
Hvis boksen er i timer mode optager den konsekvent fra 20:00 til 21:00 + ekstra antal min. før og efter programet, som du instiller i menuen. (Jeg bruger 5 min for at kunne klippe det overskydende væk, det skal min. varer 2 min.)
Til top
jsadts Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Februar-2009
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 20:56
Tak for præciseringen. Jeg er netop for nyligt gået over til timer optagelse pga. de samme observationer. Det kedelige er så, hvis et program bliver rykket. Så det ville være at foretrække at benytte "Program mode", hvis ellers alle kanaler kunne finde ud af at sende det rigtigt ud...

- jsadts
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 15:40
Hvordan sender DTR 94 HE-AAC 5.1 lyd til forstærker/reciever? Er det 2 kanal pcm eller måske 5,1 dts? 
Mvh Hansemand
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu