|
Program til at kopiere en hel database fra skærmen |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
mrdoc22
Bruger Oprettet: 12-December-2018 Status: Offline Point: 101 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af mrdoc22 - 27-September-2022 kl. 17:39 |
||
kec2
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 336 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor vil du ikke fortælle hvilket program der er tale om?
De vil ikke hjælpe dig med; hvad? Ejer du data?
|
||
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
||
mrdoc22
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så kunne jeg se tabellerne, felterne og dataene. 1. Installer Databasesystemet "Firebird 2.5.9 32bit versionen": 2. Installer "DBeaver Community 22.2.1": 3. Opret en "Database connection" som bruger "Firebird", sæt "path" til databasefilen, sæt username=sysdba, password=masterkey, under "driver properties", klik "download" og efterfølgende sæt "encoding" til "ascii". Du kan nu arbejde med den. |
||
archfrog
Bruger Oprettet: 16-Marts-2022 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Med dit fine svar, vil jeg slet ikke bruge tid på at se på hvad det er for noget :-) Tak på alles vegne!
|
||
Palleba
Bruger Oprettet: 26-Februar-2009 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 115 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fantastiskt, dette virkede, mange tak for dette. Men der er et lille men... Teksten i selve databasen er ikke i ASCII-format, så der kommer mærkelige tegn der hvor der bruges f.eks. æøå. Jeg har prøvet at ændre encodingen til ANSI eller UTF-8, men da vil den slet ikke læses ind. Er der måske en anden måde at læse den ind på, eller et andet program der kan bruges? Alt andet virkede fint.
|
||
Med venlig hilsen
Palleba |
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det selve datafilen, du har ændret encoding på?
Nu kender jeg ikke de nævnte programmer, men der er ikke mulighed for at vælge encoding der, så selve filen ikke ændres? |
||
archfrog
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du kan vælge Windows 1252, så prøv det. Det er Windows eget udvidede ASCII tegnsæt som indeholder æ, ø og å m.m.
|
||
mrdoc22
Funktioner
Tak(0)
|
|
Takker. Set encodingen til ISO8859_1 så skulle det virke. |
||
archfrog
Funktioner
Tak(0)
|
|
ISO8859_1 omtrent identisk med Windows 1252, blot glemte jeg at skrive ISO navnet.
Så det er bare at prøve den af dem som dukker op i listen over tegnsæt. |
||
Palleba
Bruger Oprettet: 26-Februar-2009 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 115 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej igen!
Så fik jeg det til at virke. Det virkede ikke at skrive CP1252, ISO 8859-1 eller andre character set, men da jeg skrev NONE, så virkede det. :) |
||
Med venlig hilsen
Palleba |
||
mrdoc22
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt du fik det til at virke :)
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |