recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Widescreen "gamerskærm" som USB-hub?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Widescreen "gamerskærm" som USB-hub?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Glennovich Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2011
Sted: Copenhagen
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glennovich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Widescreen "gamerskærm" som USB-hub?
    Sendt: 10-Februar-2022 kl. 21:01
Hej! Jeg har en udfordring som mit håb er I kloge mennesker, kan hjælpe med. Privat har jeg Dell bærbar med dertilhørende Dell docking station, hvor mine to 24” skærme og fem USB-enheder er tilkoblet. Nu har jeg så fået en Lenovo bærbar af arbejdet, men den spiller ikke samme med min Dell docking station. Jeg vil gerne have et setup, hvor jeg kan anvende begge computere på skift uden dobbelt op på docking stationer og AC-adaptere. Lenovo’en til de dage jeg arbejder hjemmefra og min private bærbar til alt andet.

Nu er jeg på udkig efter én stor widescreen til at erstatte mine to 24” skærme og jeg har ladet mig fortælle, at man kan anvende moderne skærme som USB-hub, der i visse tilfælde kan oplade ens bærbar og ellers blot fungere som en ”docking station” samtidig med ens AC-adapter er sat i computeren. Altså maks. to kabler ind i computeren for at komme op at køre.

Alle de skærme jeg har kunne finde, har maks. fire USB-stik og jeg har brug for min. fem – kan man sætte en elegant USB-hub i én af indgangene på sådan en stor widescreen som f.eks. Samsung Odyssey C49G95T og udvide den vej rundt? Disse skærme skulle kunne levere strøm nok til mange bærbare computere og ellers kan man supplere med AC-adapteren.

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 07:31
Først og fremmest - det var mange enheder du bruger på en gang, er der ikke noget af det du ikke bruger?

Som du ganske rigtigt skriver er der mange skærme med USB-C der fungerer glimrende som "dock" for en bærbar (hvis den kan bruge USB-C som strømkilde). Der burde ikke være noget i vejen for at bruge en USB-hub på en af skærmens USB porte, da disse i forvejen "bare" opfører sig som helt almindelige USB porte i en hub.

Den skærm du linker til ser da ikke ud til at kunne give strøm via USB-C.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 08:25
På arbejdet kan vi heller ikke bruge de få Dell docking stationer vi har tilbage til Lenovo. Vi kan dog den anden vej rundt. Kan du ikke få en Lenovo dock fra arbejdet til din bærbar ?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glennovich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 14:52
Tak for jeres svar - det ser ud til at der burde være en løsning. Jeg vil til at starte med prøve om min Dell bærbar vil spille bold med en Lenovo docking station og ellers må jeg finde en skærm, der kan virke som USB-hub.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1026
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 15:24
Ved ikke hvor du har søgt, men skærme med det ønskede antal USB-stik stik findes der nu en del af. 

Der er p.t. 189 PC-skærme på Pricerunner, som har 5 eller flere USB-stik. 
58 af dem har også USB-C. 
11 af disse er Ultra Wide (21:9)

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glennovich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2022 kl. 15:34
Tak for info. Smile

Det er/var for mig noget ubekendt med downstream vs. upstream porte, som jeg ikke helt har styr på endnu, så ledte efter skærme med min. 5 USB-downstreams.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu