recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FM slukkes ikke i  2015 /UK's nye regering.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFM slukkes ikke i 2015 /UK's nye regering.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Emne: FM slukkes ikke i 2015 /UK's nye regering.
    Sendt: 08-Juli-2010 kl. 15:42
Den nye britiske conservative-libdem regering har via en WEB side spurgt vælgerne om forslag til overflødig lovgivning.  Noget der fra starten toppede listen var at slukke FM radioen.

Hvor den ansvarlige minister klart siger  “But we can’t impose this on an unwilling public."

og:

"So listeners need to be persuaded that the content on offer is compelling, that the quality is high and that digital radios, at home or in the car, are affordable and have listening quality that is at least as good as FM."

Bemærk denne helt igennem urimelige brug af ordene 'digitale radioer' når man taler om  det helt forældede DAB/DAB+ system.    Det er ganske simpelt snyd med ord.  
Når DAB/DAB+ ganske rigtigt er en (forældet type) digital radio, kan man altså ikke deraf slutte, at 'digital radio'  nødvendigvis er DAB - det er ganske simpelt sprogligt og logisk noget vrøvl.

Digital radio er meget andet end DAB og kan være uhyre meget bedre end DAB nogensinde bliver. 

Lars Smile

PS! Få nu den FM replanlægning på bordet - Danmark har også FM i 2025.  Der er rigeligt med FM frekvenser til de penge, som Danmark vil bruge på radio.

Redigeret af reslfj - 08-Juli-2010 kl. 15:43
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 15:52
Findes der en lov, med et navn på personen, der har udformet en sådan?.
At Radio kan komprimeres mere og mere i forhold til antal år som er gået.  Wink Moore's love om Harddiske og Processorer har indtil idag holdt vand, jeg har altså et "Lyd komprimerings problem" Embarrassed
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 16:00
OK
Altså Hvis DR og Folketinget vedtager man lukker FM ned for sende DAB i stedet.
Min idé går på hvis dette skal gøres, da gøre dette gradvist. Alle parter vil sige dette er umuligt.
Og det er korrekt. Det er umuligt. Og dog leveres de fleste DAB Radio med indbygget FM modtager, ikk!

Hos YouSee sender man i UHF båndet half-and-half digitalt og analogt Tv.
Betonblokke som DR lader sig vanskeligt rokke.  LOL   Og dengang under den kolde krig anvendte Østblokken helt andre FM frekvenser _____ kunne man idag finde på anvende samme som ekstra FM programmer, nej da.   Selvom tidligere brugere nok har holdt flyttedag, hvorhen ved jeg ikke.

Det eneste jeg kan sige med sikkerhed er at personer hos DR må have Engles tålmodighed; træk sagerne så meget i langdrag og anvende mange muligheder for bremse tingene økonomisk. Ting sker i sidste ende, men dette sker på trods af Folketinget og DR.

Hvorfor jeg altid er så negativ?
Skylden vil jeg lægge på DR, og til dels Telestyrelsen, hvis ansatte burde kunne svar herpå. Ikke at jeg kan begrunde det. Min erfaring fortæller mig det, og har virket det indtil nu.
Hvis nogen gerne vil se mig fra en positiv side, mange ord og linier har jeg ofret på skrive hvorfor tingene ikke er sket endnu, eller sker ekstremt langsomt. Jeg vil aldrig nogensinde glemme at DR engang skrev man ikke kunne sende Anamorfisk 16:9 på den analoge måde men kun digitalt, "Det som på mit 4:3 Tv ses som høje og tynde ting".  Hvis DR ville lade os opleve en bedre kvalitet via Video optagelser Anamorfisk i stedet for Letterboks.

Redigeret af moho - 08-Juli-2010 kl. 16:43
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 16:36
Dette her er først formuleret for nylig.
Det med anvende Digitale signaler, hertil behøves noget historisk og dette har jeg ingen føling med. Jeg føler at de oplysninger jeg mest har brug for, dem er der ingen der vil ud med frivilligt. Det kan blive tvunget men så kun som en sidste udvej.
Kommunikation og Digitalisering! ! ! Selv med den minimale viden jeg tror jeg har "      ", er der virkelig ingen, som direkte står frem og fortæller man altså vil få svare problemer, med Digitale Radio i BILERNE!

Redigeret af moho - 08-Juli-2010 kl. 16:45
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 11:47
YES Minister.

Den engelske avis The Telegraph har et blogindlæg omkring den nye kulturminister Ed Vaizey (ja, sådan hedder han) 

hvorfra det følgende dialog er hentet:

VAIZEY: Digital radio switchover is a disaster. And scheduled for election* year too! They’ll crucify us in the shires. We need to stop it.

SIR HUMPHREY: Indeed, minister.

VAIZEY: Well then. How *do* we stop it?

SIR HUMPHREY: We do nothing.

VAIZEY: We can’t do nothing! We’ll look like Luddite** fools.

SIR HUMPHREY: We’ll publish a plan. A plan for inaction.

VAIZEY: A plan for inaction?

SIR HUMPHREY: Yes, minister. Except we’ll call it an Action Plan!

Lars :)

* 2015 er et valgår i UK.

** Luddite, maskinstormer, teknologiforskrækket

Redigeret af reslfj - 09-Juli-2010 kl. 11:51
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu