Hej Alle i kloge hoveder.
Mine forældre fik for ca. 2 år siden en ny fladskærm Panasonic og en HDD optager fra Pioneer.
Det hele er koblet sammen, med en Canal Digital Sat-box.
Problemet som de oplever er ved optagelse på det digitale sendenet altså DR1 el. TV2. Når de optager på disse kanaler oplever de at når det skal ses, går billede og lyd ofte i stå.
Det sker også, hvis de ser de kanaler igennem optageren.
Optageren er af modellen: DVR-LX60D og understøtter kun MPEG2. De har tidligere haft systemet til at kører uden problemer. Den optog fint via det digitale sendenet før det analoge signal blev slukket. Men som lanceringen af det nye skete og det analoge sluk er det begyndt at hakke.
Hvis de ser på de kanaler via TVet direkte, så er der ingen problemer.
Hvis de optager via Scart stik fra Parabolen er der ej heller problemer.
Mine forældre har haft Expert som installerede systemet ude flere gange. Antennen er flyttet, og der er sat nogle forstærkere op. Manden fra Expert siger også at signalet er OK, hvilket han måler sig til.
Det er jo alt sammen meget fint, men mine forældre er ved at blive skøre af det, da de jo i sin tid har givet en del penge for hele setuppet.
Derfor vil jeg spørge om nogle herinde har forstand på det? Evt. kunne i give et råd her over debatten. Eller, hvis der er nogle fra det midtjyske der har meget forstand på det, må i meget gerne kigge forbi helt uforpligtende. Mine forældre bor omkring det midtjyske. (15 km fra Silkeborg) De betaler selvfølgelig for det.