|
Hjælp til instilling af Toshiba 32RL953 |
Besvar |
Forfatter | |
exlærer
Guld medlem Oprettet: 10-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Maj-2013 kl. 18:07 |
Hej recordere.
Er der nogen af jer der har fundet en super instilling til Toshiba 32RL953? Så vil jeg gerne høre fra jer. På forhånd tak Mvh Johan Redigeret af exlærer - 02-Maj-2013 kl. 13:08 |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
TVer har det bedst med individuel indstilling, så det passer til panelet, dertil kan f.eks købes en Kallibrerings DVD, hvor man med hjælp af den kan foretage indstilling af det rette forhold mellem kontrast lys og farve. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
exlærer
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Radiomanden.
Har forsøgt med Hifi Klubbens kallibrerings skive og The Callibrator. Desværre har ingen af dem en mulighed for at instille farverne. Har forsøgt at sætte et andet tv der var kallibreret af Flatpannels.dk ved siden af det med pause billede. Det er ikke helt lykkedes.Særligt den røde har tilbøglighed til at være mere lilla og orange er mere rød. Har kigget på farvetone-mætning-lystyrke for hver farve.. Så hvis du har en idé eller en konkret skive der kan justeres efter ville det være en stor hjælp. Mvh Johan |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger DVE, har den både i SD og HD udgave. Har indstillet med billedprofil Biograf. Det er også en god ide, at se på farve profilen, har i mit tilfælde brugt (Cool), Kold, da den passende dæmpede den Røde farve.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
exlærer
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen.
Har også tænkt på at købe en DVE skive, men kræver den ikke måleudstyr eller er øjet nok? Har lige nu skruet farvemætningen i bund. Kan vælge mellem varm-kølig-naturlig. Den kølige er bare meget blå også selv om den blå farve skrues helt i bund. Du skal have 1000 tak for dine forslag. Vil skrive kampresultaterne af kalibreringen så andre muligvis kan finde inspiration når jeg har fundet noget der er acceptabelt. Alt godt Johan |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |