Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
|
Emne: De nye DR kanaler gratis ved stofa? Sendt: 21-Marts-2009 kl. 10:34 |
Tjah, de er jo licens-financierede og dermed must carry, så Stofa kan næppe tage penge for formidlingen.
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Bruger udmeldt 9
--
|
Sendt: 21-Marts-2009 kl. 10:47 |
Jeg troede, at det var kabel-tv/fællesantenne, du spurgte om. Sat-udbyderne har måske ikke samme forpligtelser.
|
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 16:24 |
Spændende tråd.
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 16:57 |
Non-Desperado skrev:
Tjah, de er jo licens-financierede og dermed must carry, så Stofa kan næppe tage penge for formidlingen. |
De nye DR kanaler, der kommer i november på mux2, er ikke must carry i fællesantenenanlæg.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Bruger udmeldt 9
--
|
Sendt: 23-Marts-2009 kl. 17:41 |
JesperLund skrev:
De nye DR kanaler, der kommer i november på mux2, er ikke must carry i fællesantenenanlæg.
|
Så skal vi altså ikke betale licens for disse kanaler, eller hvad? Jeg nægter at være tvunget til at betale til lortet, og så skal man betale én gang til oveni.
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 10:20 |
Hvad mener du med én gang oveni?
Kanalerne er ikke must carry, men de er gratis.
|
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 10:38 |
Non-Desperado skrev:
Jeg nægter at være tvunget til at betale til lortet, og så skal man betale én gang til oveni. |
Du betaler faktisk ekstra for DR1+DR1+TV2 selvom de leveres gennem fællesantenneanlæg (CopyDan skatten). Bort set fra det vil der fra 2012 kun være to must-carry kanaler i Danmark. TV2 forsvinder fra det gode selskab.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Bruger udmeldt 9
--
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 10:56 |
Problemet er, at hvis de ikke er must carry, så behøver Stofa ikke at putte dem i den lille pakke, og som regel betyder det, at det kommer til at koste.
Om ikke andet, så stiger prisen på pakken med de nye DR-kanaler nok "helt tilfældigvis" næste år. I sær frygter jeg, at de smider DR HD over i HD-pakken...
(Jeg er lidt irritabel mht. Stofa for tiden, for jeg har lige set budgettet for andelsboligforeningen, og antennebidraget stiger pr. 1/5-09 fra 290 kr./md. til 365 kr./md. alene for den store analoge pakke. En stigning på 25,8%!!! ![](smileys/smiley7.gif)
Zaptor er endvidere ikke muligt pga. den måde vi i sin tid blev koblet til kabelnettet på, hvilket gør at man ikke kan få Stofanet, og vel dermed heller ikke en bærelinie til Zaptoren.
Så "løsningen" er enten at alle overtales til en ombygning af anlægget (3-5000 kr. pr. bolig), et nyt TV med DVB-C-tuner eller, at alle siger Adios Stofa! og anskaffer sig en parabol eller en DVB-T-antenne + tilhørende bokse.
Og tro mig, det er komplet umuligt at finde fælles fodslag, da de fleste er nogle gamle nisser.)
|
JesperLund
Guld medlem
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 11:02 |
Non-Desperado skrev:
Problemet er, at hvis de ikke er must carry, så behøver Stofa ikke at putte dem i den lille pakke, og som regel betyder det, at det kommer til at koste.
Om ikke andet, så stiger prisen på pakken med de nye DR-kanaler nok "helt tilfældigvis" næste år. I sær frygter jeg, at de smider DR HD over i HD-pakken... |
Er DVB-T ikke en mulighed?
|
|
Bruger udmeldt 9
--
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 11:27 |
Jo da, men vi hænger stadig på Stofas store pakke efter "en for alle, alle for en"-princippet.
Nå, jeg kan jo også bare skide de andre beboere et stykke, og skifte til et TV med DVB-C til november. ![](smileys/smiley5.gif)
|
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 15:23 |
Nej det er ikke en for alle og alle for en.
Hvis I ikke kan komme til betale pakkevis har I faktisk et krav på lukke det hele.
Tingene er simpelthen brand ulovligt. Det skal være mulighed for pakke løsning (-er). Stigninger idag på 50 % fra 2007 til 2008, og yderligere 30 % fra 2009 til 2010.
Og at jeg skulle acceptere I så har kørt ulovligt de sidste 10 år, så kan I vel bare nægte det (Udgifterne) og lukke jeres Antenneafdeling.
Redigeret af moho - 24-Marts-2009 kl. 15:28
|
Bruger udmeldt 9
--
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 16:10 |
moho skrev:
Nej det er ikke en for alle og alle for en.
Hvis I ikke kan komme til betale pakkevis har I faktisk et krav på lukke det hele.
Tingene er simpelthen brand ulovligt. Det skal være mulighed for pakke løsning (-er). Stigninger idag på 50 % fra 2007 til 2008, og yderligere 30 % fra 2009 til 2010.
Og at jeg skulle acceptere I så har kørt ulovligt de sidste 10 år, så kan I vel bare nægte det (Udgifterne) og lukke jeres Antenneafdeling.
|
Det er jo heller ikke fordi, at man ikke kan/må ændre tilslutningen, for Stofa vil skam hellere end gerne ændre den, så vi kan have forskellige TV-pakker. Men de gamle nisser i andelsboligforeningen er for nærige til at betale de 3-5000 pr. bolig som en modernisering af kabeltilslutningen vil koste. De er nemlig generelt tilfredse med det analoge signal på deres CRT'er.
Jeg ved det, for den var oppe at vende ved generalforsamlingen for 4 år siden. ![](smileys/smiley19.gif)
Men som sagt, så kan jeg jo bare skifte mit TV ud med ét med DVB-C og Mpeg4 + et CA-modul og et Zaptor-kort, så er mit problem klaret. ![](smileys/smiley1.gif) For det er vel kun en Zaptor-boks, der kræver netadgang til Stofa?
|