|
Asus Mini PC køre 2 stk 49" super ultrawide monito |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jannikmariager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Marts-2021 kl. 09:32 |
Hej som overskriften siger, så prøver jeg at finde ud af om Asus Mini PC kan køre 2 stk 49" super ultrawide monitors samtidig i 5120x1440 opløsning ? der er tale om denne model eller anden mini pc som kan og skærmene er noget ala Jannik
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4717 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Den ASUS MiniPC du linker til har en 'Ryzen 5 4500U / 2.3 GHz, RAM 8 GB, SSD 256 GB PCIe, Radeon Graphics.' Citat AMD_Robert Technical Marketing 3 years ago: 'Ryzen U (mobile) APU supports up to four DP/TMDS displays, Ryzen G APU (desktop) supports up to three DP/TMDS displays. Each display controller can support one of the following: DisplayPort 1.3 HBR3 + 1.4 HDR metadata, HDMI 2.0b, or 1200p60 DVI. //edit: checked my docs and clarified mobile v. desktop.' Men en ting er, at du kan slutte 2 monitorer til en Mini PC. En anden ting er hvad du ønsker at vise på den, og hvilken performance det vil kræve at dit Grafikkort? Det Radeon Graphics der er bygget sammen med en Ryzen CPU, har meget lav ydelse. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 11-Marts-2021 kl. 10:14 |
|
![]() |
|
jannikmariager ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
Hej Carsten Det er kun til office brug, ikke spil i tankerne. Men det du sakser ind, er det et ja eller nej til den nævnte opløsning? Evt andet bud på mini pc som kan køre det jeg nævner?
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4717 |
Hej. Jeg er nok IKKE den rigtige at spørge, da jeg aldig har brugt dual monitorer. Jeg ved ikke, hvordan to monitorer tilsluttet en Asus mini PC vil virke? Hvis en er tilslutet dens HDMI udgang og den anden er tilsuttet dens DP udgang. Men hvis det giver en eller anden slag problemer, må en mulighed være at kun at bruge DP udgangen, og først at føre et kabel til den ene monitor. Og derefter et andet kabel fra den første monitors DP udgang? Og til den anden monitor. Det man kalder 'daysy chaining'. Ellers kan du vel bruge en Mini PC med enten to HDMI eller to DP udgange. Her er to links, som jeg vil forslå dig at læse: The 5 Best Ultrawide Monitors - Winter 2021 Reviews: 5 Best Monitors for Daisy Chaining of 2019: Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Søg repairguydk på YouTube, han har lige lavet en video om den maskine, muligvis kan han besvare dit spørgsmål 😃
Redigeret af clausols1 - 11-Marts-2021 kl. 23:38 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |