|
Vurdering af Lenovo bærbar Thinkpad 13 vs T440s |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hemingway ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2018 Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-December-2020 kl. 20:00 |
Hej
Er på jagt efter en billig brugt bærbar til knægten på 9, som han til dels kan bruge til skolearbejde, men primært til gaming af roblox og minekraft samt lidt streaming. Det må også gerne være en all around maskine, så skulle behovet komme, så kan forældrene bruge den med officepakken, og internetsøgning. Har fundet to, hvad taler for og imod dem. 1) Lenovo Thinkpad 13 (1st Gen) - 13.3" - Core i3 6100U - 4 GB RAM - 128 GB SSD PRIS: 1.499,00 Operativsystem Windows 10 Pro 64 Bit Processor Intel Core i3 (6. Gen) 6100U / 2.3 GHz Hukommelse 4 GB DDR4 (Max 16GB Ram) Lagring 128GB SSD Billedskærm 13.3" LED baglys 1366 x 768 HD Grafik Intel HD Graphics 520 Tastatur Dansk Integreret webcam Ja Netværk Bluetooth 4.1, 802.11a/b/g/n/ac Trådløs Netværk Batteri 3-cellet Litium-polymer wh42 Dimensioner (B x D x H) 32.24 cm x 22.28 cm x 1.98 cm Vægt 1.44 kg 2) LENOVO T440S - 14" - 8GB RAM - I5 - 256GB SSD - WIN10 PRO PRIS 2.299 kr. Let lækker Lenovo bærbar. Mulighed for montering af Sim kort. Med dansk tastatur Operativsystem Win 10 Pro 64-bit Processor Intel Core i5 (4. Gen) 4210U / 1.7 GHz (2.7 GHz) / 3 MB Cache Hukommelse 8 GB DDR3 Lagring 256 GB SSD Billedskærm 14" LED baglys 1920 x 1080 / Full HD Grafik Intel HD Graphics Family & Nvidia GeForce GT 730M 1GB Input-enhed TrackPoint, UltraNav Tastatur Danish Tastaturbagbelysning Ja Integreret webcam Ja Netværk Bluetooth 4.0, 802.11a/b/g/n/ac, Gigabit Ethernet Trådløst Bredbånd (WWAN) 4G LTE Service Provider Eftersyn ikke inkluderet Batteri 3-cellet Sikkerhed Trusted Platform Module (TPM 1.2) Security Chip, fingeraftrykslæser Dimensioner (B x D x H) 33.1 cm x 22.6 cm x 2.065 cm Vægt 1.59 kg På forhånd tal for jeres input. |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis valget kun står mellem de 2, vil jeg absolut vælge nr. 2, p.gr. af hurtigere processor, mere ram og bedre grafik. Nr. 1 vil være håbløs til spil, og harddisken på 120gb er for lille til at rumme ret meget.
|
|
/Peter
|
|
![]() |
|
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
Læg dertil at en T-model er LANGT mere holdbart bygget.
|
|
![]() |
|
Pioneer540 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
Jeg ville også gå efter T-modellen pga. byggekvaliteten.
Hvis du vil have en mindre model kan du se på X-modellerne fra Lenovo, samme gode kvalitet som T-modellerne. Du kan bla. finde nogen på www.repower.dk og www.refurb.eu - jeg har god erfaring med begge steder, deres Grade B er ganske pæne maskiner - og du kan sikkert også købe andre gode steder.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Alene på grund af skærmopløsningen ville jeg ALDRIG vælge 1!
Det er en fuldkommen horribel opløsning at arbejde med. Så at den også har mere ram (det vil knægten også kunne mærke når der er mange faner åbne og han har flere ting kørende på 1 gang) så er det altså en no-brainer. Vælg T440s PS - modsat pfugl - så er det faktisk IKKE sandt at den processor der sidder i T440s'eren er hurtigere. Ja det er ganske vist en core i5, men den er 2 generationer ældre end i3'eren og kører med en lavere clockfrekvens! https://www.cpubenchmark.net/compare/Intel-i5-4210U-vs-Intel-i3-6100U/2259vs2623 Problemet er hvis man skal hen og opgradere 13'eren med samme mængde ram og eventuelt et bedre skærmpanel, så havner man altså bare på en pris over T440s! (at udskifte skærmpanelet er ikke noget problem og kan skaffes fra amazon eller ebay til en overkommelig pris, men det føjer unægtelig noget ekstra udgift til. Da jeg opgraderede min X240 gik jeg lige direkte i den fælde selv. Så jeg opgraderede med SSD (den havde ikke nogen disk i sig, opgraderede fra 4 til 8GB ram og smed et FHD panel i og købte et nyt batteri til den - og kom så af med mere end den selvsamme maskine havde kostet brugt!) :-) - til gengæld var min i mint kondition, og de overskydende 4 GB fik min far i hans gamle Thinkpad. - Thinkpad 13 var lidt en "jubilæums model" - ment lidt som en Ideapad men med lidt ekstra "thinkpad" branding og lidt anderledes bygget. Det var ikke en populær model. Ikke mindst fordi den ikke kunne dockes på normal vis som alle andre Thinkpads, men brugte Lenovo's temmelig udskældte "onelink+" dock.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |